Besök

Ja, igår var mamma, Mathilda, Sissel (brorsans dotter), Mio, Moa och jag på besök hos min mammas faster. En helt underbar tant. Det är inte ofta, tyvärr, längre som man träffar henne så det var minnsan på tiden att vi tog oss i kragen och gick dit. Väl framme så dukade tanten upp 9!!! sorters kakor, dricka, saft och kaffe. Och vi som inte ska äta sånt längre, hur skulle man kunna motstå allt?? Åååå nej tänker ni nu, men jag klarade mej galant om jag får säga det själv. Fick ta lite glass efter Mio, en liten rulltårtsbit (den bara smälte i munnen) och en bulle, sen var det stopp. Hade det varit för något år sedan så hade jag tagit av alla sorter och säkert flera av några sorter.

Under besöket fick jag även en försenad 30 års present, hade inte väntat mej det eftersom vi inte brukar ge varandra något. Fick ett jättefint gammalt fat som hennes och min morfars kusin har handmålat. Passade dessutom jättebra ihop med min kaffeservis. Sen fick Moa ett paket också, en jättefin stickad tröja med tillhörande mössa. En annan släkting som stickat på mammas fasters beställning. Gulligt!

För er som nu tänker att jag skulle avstått alla kakor så vill jag bara säga att vi gick både dit och hem igen. En ganska bra promenad, så det blev nog inte så mycket kvar av den fikastunden trots allt.



Handmålat



Hemstickat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0