Jobbigt

Ja, gårdagen blev väl lite jobbig får jag lov att erkänna. Hade sovit lite dåligt och vaknade lite trött. Tog det ganska lugn på förmiddagen tills det var dax att gå med Mathilda till tandläkaren för att gjuta mall till hennes tandställning. Det gick jätte bra, hon var verkligen superduktig. Vet inte om jag hade fixat det lika bra, måste jag erkänna. Sen fick vi lite tid över så vi kollade lite i några affärer efter saker som man kan tänkas önska i doppresenter. Men Moa verkade inte nöjd med valet av saker, eller kanske berodde det på att magen krånglade lite eller att det blev varmt för henne? Oavsett anledning så orkade vi inte kolla så mycket i affärerna som vi hade velat eftersom hon blev så ledsen så vi fick nöja oss med att fönstershoppa. Sen var det dax att möta Mattheus vid Hairdesign. Han behövde verkligen klippas. Måste berömma Louise, hon är superduktig!! Mattheus låter inte någon annan klippa hans hår, vi har testat flera men han blir bara helt nöjd hos henne. Sen hem och fixa käk. Sen en snabb fika hos Weronica, hann nästan inte dricka klart kaffe innan det var dax att gå hem. Väl hemma igen blev det lite mer kaffe och jag försökte få lite egentid vid datorn med det gick inte. Moa va jäte ledsen vilket ledde till att kl. 20.00 låg jag i sängen. Hade tänkt att skriva lite här men somnade faktisk redan strax efter kl 21.00 så det blev inte någon M som i... här i går.

Men men det är väl klart att det ska kännas att man har 4 barn och hus att ta hand om. Idag blir det lugnt för min del tror jag. Moa sover just nu och Mio spelar tv:spel. Mathilda kommer snart hem från förskolan och idag skulle hon ha med en klasskompis hem. Mamma kommer snart hit och ska äta lunch, ungspannkaka. Ja, det blir väl inte så lungt ändå, men jag har i alla fall inte massa tider att passa, vilket är oerhört skönt. Får väl försöka få med Peter ut på en promenad senare idag. Det är ju så skönt att det är ljust längre nu, dagarna får liksom lite fler timmar känns det som.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0