M som i ...

...miljömedveten. Ja, det har jag varit idag, till en viss del är väl bäst att tilllägga. Behövde verkligen handla idag, ganska tomt i kyskåpet, frysen och skafferiet, så tack staten för barnbidraget!! Men jag behövde verkligen komma ut och få lite luft också så jag valde det bästa valet och slog två flugor i en smäll. Vi tog barnen och gick en promenad och handlade på vägen hem. Älskar verkligen mitt/vårt val av barnvagn, korgen under är jättestor så man får plats med mycket. Idag blev det två överfulla plastpåsar med massa godheter. Nej inga sådana godheter menade jag. Godheter som i räkor, fisk, kyckling, hårinpackning osv men inga godheter som i sötsaker eller annat onyttigt.
Dagens goda val blev alltså bra för min mentala och fysiska hälsa, även min familjs, miljövänlig på så sätt att vi lät bilen stå vilket också gör att vi sparade pengar på bensinen som vi inte behövde göra åt.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0