M som i ...

... maskrosor. Ja, nu är verkligen sommaren i antågande. Idag under min lååååångpromenad tillsammans med mamma och Moa så såg jag dessa. Gillar dem faktisk trots att de är ogräs. Kanske beror det på att jag nästan  inte har några i min trädgård. Tycker om hur de står där och lyser med sin närvaro, hur de kan ta sig upp genom asfalt och hur man kan blåsa på dem när de blommat färdigt. De väcker också många barndomsminnen, minns med glädje hur jag och mina kusiner gjorde maskros saft, maskrosarmband och dekorerade "tårtor" med dem.

Ååååå vad man längtar, men snart är vi där. Mitt i sommaren och önskar att den aldrig ska ta slut.
Eller ja efter ett tag av alldelse för mycekt värme och sol så längtar jag till hösten med levande ljus, filtar och mys inne framför brasan.......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0