Phu....

Idag har det verkligen gått i ett från klockan 7.00 i morse.
Upp och väckte barnen, fixade frukost åt de största, välling till Mio och ammade Moa.
Äta frukost själv och klä mej och Moa. De andra fixar ju kläderna jälva.
Mamma kom och gjorde mej sällskap till frukosten och var snäll och körde Mio till dagmamman.
Själv tog jag Moa och gick till Familjecentralen här i Åmål för lite babaymassage, super skönt!
Gick därifrån vid 10.45 för att hinna handla lite innan jag skulle hämta upp Mio som hade varit på Sagostund på Biblioteket med dagmamman. Hem och plockade lite, satte mej och läste posten samtidigt som jag ammade. Strax efter 12 kom Mathilda hem från förskolan och idag hade hon en kompis från klassen med sig (tredje dagen i rad med olika tjejer). Fixade sen lunch till mej och mamma. Fixade med lite annat plock innan det var dags att börja med maten tills Peter kom hem. Käkade, tog en promendad med Mattheus och Moa till stan för att handla lite. Hade nämligen fått för mej att jag skulle baka. Kollade upp 4 recept innan jag gick så jag visste vad som skulle inhandlas. Handlade, hem igen, satte igång med första degen (den till chokladbullarna) medans den jäste gjorde jag pizzabullar. Sen bakade jag ut chokladbullarna. Attans också!! Gick inte lika bra att smälta "vanlig" mjölkchoklad så jag fick ta mina apostlahästar för tredje gången idag och gick till "Servus" för att handla lite blockchoklad. Väl hemma igen så var det bara till att fixa klart bullarna med den smälta chokladen. Och nu sitter jag här, alla barnen sover, Moa börjar dock skruva på sig. Dags för lite mat innan sova för natten kanske... Ja, så är det nog. Undrar bara vem av oss som somnar först? Moa eller mamma? Imorgon blir det mer massage och kankse tacobullar eller jordgubbsbullar? Vem vet?

Sweet dreams!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0