Trögt

Ja, det går trögt med vikten trots att jag tycker att jag gör allt rätt, men men inget att deppa för bara at fortsätta. Känner att jag dragit på mej massa vatten, är svullen om händer och fötter. Varför tro och vad gör man åt det? Tips!!!

Har köpt aftonbladets hälsabilaga idag (gör jag alltid när den finns) och denna gången står det hur man går ner 6 kg på 6 veckor. Nu ska vi testa och jag ska dra med mej mamma för det behöver hon också.

Så lite godis som jag ätit under denna påsken vet jag inte när jag gjorde senast så det är inte anledningen till detta tillstånd, inte heller något frosseri på mat sidan och förresten så är det ju inte nån dålig mat ur hälsosynpukt.
Nä, i morgon får det nog bli till att öka för dopet närmar sig!!

Snart är vi där!!!


Kommentarer
Postat av: lillemor

se till att drick tillräckligt. även om det låter knäppt så kan man bli svullen och binda vätska av för lite vätska. och för mkt salt.sen väderomslag mm gör det också



ät massa frukt och bär så du fyller på med rätt vätska:)

kan rekommendera uvalette. hälsokosten eller ica vätskedrivande.men ta inte för mkt så det går åt fel håll.

det tar en två tre veckor innan viktminskningen pga promenader mm riktigt kommer igång och sen ska det aldrig gå för fort då går man upp det igen

lycka till!! kram

2010-04-06 @ 21:11:15
URL: http://www.minimamsen.bloggproffs.se
Postat av: c

hmmm,hur många ggr / dag äter du?

5-6 ggr (2 lagade mål mat)är bra.Minskar sötsuget rejält,gjorde det för mig iaf.blodsockernivån hålls så pass jämn att man inte vill vräka i sig sött.Min lilla teori iaf:)

2010-04-06 @ 21:23:43
Postat av: Lojjs

känner igen det där! Men har börjat gå åt rätt håll nu när jag även börjat äta fler men mindre måltider per dag. Tips att man äter mer proteiner vid varje måltid. Sen håller jag med ovanstående talare. Glöm inte att få i dig vätska =) Kämpa på vännen!

2010-04-06 @ 22:52:20
URL: http://louicedelacruz.blogg.se/
Postat av: Marielle

Tack alla tips och all pepp!

Äter två lagade mål, lunch och middag)

Frukost

Något litet och lätt vid 19.00-19.30

Dålig på frukt eftersom jag är så allergisk mot de flesta som är lätta att ta.

Vet att jag är dålig på att dricka!! Så kanske det är där felet ligger?!

Mycket proteiner och mindre kolhydrater funkar bra vet jag sen tidigare, får nog bli lite mer så igen.

Är inte sötsugen som tur är.

Tack igen för ert stöd!! <3

2010-04-07 @ 15:39:18
URL: http://mariellethorin.blogg.se/
Postat av: lillemor

jobbigt. då är det inte lätt. bär då? funkar det?

hallon och blåbär är ju underbart att mumsa i sig:)

2010-04-07 @ 19:20:37
URL: http://www.minimamsen.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0