M som i . . .

...vattenMassor!!
Shit va regn det har kommit. Kan lugnt säga att dagens planer raserade pga av dessa vattenmassor som kommit. Hade planerat att vi skulle gå på bio hela familjen, ja inte Moa hon skulle ha egentid med mormor. Tog mina barn och brorsan Marcus barn och knallade ner till stan och när vi var framme nästan började jag ana oråd. Stod lite folk utanför som började gå därifrån!!?? Varför?? Godispåsar hade de i händerna så det va inte det som de skulle fixa.... Väl framme så stod en lapp på dörren att visningen kl. 15.00 var inställd pga. att vägen mellan Säffle och Åmål var avstängd så det fanns ingen maskinist till visningen. Sååååå trögt!! Men barnen klagade inte utan vi gick en sväng till lekparekn och sedan vidare för att handla lite.
Hoppade in på Intersport och "fick" ett par gummistövlar till Mio och själv bytte jag mina älsklingar till den dyrare varianten. Ja, vilken grej. Köper skor för DYRA pengar, kommer hem, går i dem ett tag, känner att de känns lite stora, går och byter till en strl mindre, hem går i dem och så känns det som jag ska gå ur dem igen!! Kan inte ha mindre i strl för då får jag inte plats... Hmmm som tur är så skulle mamma köpa samma sko men den komme rinte förens v. 45 så nu tar hon mina och jag får en ny som känns bra. Testade med en av varje här hemma och det var stor skillnad! Så nu finns det ingen återvändo, här ska ut och gås och Zumban ska testas. I sånna lägen känns det BRA att ha köpt grejerna på hemmaplan, bra service och lättvindigt.

Vägen hem blev minst sagt blöt, gick från Ica precis när det kom en SKUR igen. Hem och torka, hela hallen full av blöta skor...

Nu värker huvudet så jag tror jag bli tokig. Spränger i bihålorna så jag blir knäpp. Först lite käk sen mys i sängen och ikväll visar de ju Bröllopsfotografen på tv!! Vilken underbar film!!!! Ni som inte sett den, SE DEN!

OBS!! Det blev både höstgardiner och gladiolus. Mios kommentar är skön: ÅÅÅ mamma vad fint å varmt du gjort här.

Kram Marielle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0