Bispgården

Förlåt, blev data haveri här hemma. Min laptop är stendöd och denna datorn som jag sitter vid nu är det sällan jag får sitta vid i fred, så därför blir det si och så med bloggandet tills jag får ordning på min laptop.

I vilket fall som helst så fortsatte vi från Sundsvall mot Bispgården. Ligger norr om Sundsvall ca 8 mil. Här checkade vi in nästan alla på Älgbergsgården. Mamma och två av de stora barnen turades om att sova hos Anders och Marianne. Å vilket mysigt ställe!!













Och rakt över vägen ...



Ena dagen...



Samma ställe nästa dag, kolla ekan....



Vi badade i badtunna här ses...



Mattheus, Viola, Per, Anders och Julius tar sig ett varmt och skönt dopp.



Från bergen rann det vatten som Anders dragit ut ett rör åt. Ständigt flödande friskt, kallt källvatten i trädgården, slå det den som kan!!! Små killarna gillade att greja där, ingen som sa att Nu är det bra, vatten kostar..... sluta slösa. Nope inte ett ord i den vägen. Det rann ju hela tiden. Innan hemresan fyllde vi massa flaskor med detta kalla, klara, friska källvatten. GÖTT!!

Här hade vi några toppen dagar, verkligen.
 Tyvärr hade vi inte tid att stanna längre men vi får väl försöka att återvända och då stanna lite längre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0