Bortskämd

Oj, oj, oj vilka dagar. Igår somnade jag nån gång vid halv nio. Helt slut, Mathilda trodde jag skojade med henne.    - Mamma, du missar ju House!! sa hon men jag orkade inte. Men det blev bara en power nap. Vaknade vid halv tio av ett sms. Brukar inte ha telefonen med upp men av nån anledning så hade jag det och det väckte mej. Inte den som skickades fel, vill bara understryka det.  Somnade inte förräns vid halv ett sen igen.

Fick en massa fixat igår både på stan och här hemma. Mamma är helt underbar, finns ingen som hon. Gnäller aldrig, ställer alltid upp oavsett, bjuder på sig själv, finns där i vått och torrt. Hon har hjälpt mej med att städa rummen nere. Städat i några köksskåp, städat tv-rummet, städat "musikrummet", börjat städa i köket och passat Moa så jag kunnat fixa andra saker.

Jag fixar ju allt själv annars men ibland tar det lite tid eftersom man oftast blir avbruten av någon som vill ha hjälp med något eller nån som undrar något osv. Den lilla stunden som jag är ensam när de stora är i skolan och Mio är hos sin dagmamma brukar jag ju försöka att få ärenden på stan gjorda samtidigt som jag kommer ut och rör lite på mej.

Idag passade mamma Moa så jag "bara" hade 3 barn med mej till badhuset. Mathilda fick ta med en kompis dit idag och så Mio. Nästan helt tomt var det idag, så vi kunde göra precis vad vi ville. Mio uppskattade verkligen att han fick ha mej lite mer själv. Vi kastade boll, simmade och åkte rutschkana som bara den. Det gör i ju annars oxså men idag var det mer på hans villkor. Mathilda njöt också även om hon protesterade när mormor sa att Moa kunde stanna hemma. Jag fanns ju där för henne på ett annat sätt också.

Väl hemma igen så var batterierna laddade igen och jag fixade fika och pimpade badsaltsburkarna som vi gjort. Och när mamma åkt hem så fixade jag köksgardinerna, så imorgon ska jag försöka fixa det sista i köket så det är klart för helgen. Sen måste jag röja lite i källaren imorgon för på eftermiddagen så kommer det en rörmokaren som ska kolla på badrummet. ÄNTLIGEN!!

Dessutom så blir det lunch hemma hos mamma, bortskämd igen, jag vet. Men i alla relationer så handlar det ju om att ge och ta. Idag stod jag för lunchen, imorgon hon....

Dax att kolla runt bland julklapparna på nätet innan det är dags att ladda batterierna igen.

Kram Majsan


Kommentarer
Postat av: lillemor

du har en underbar mamma!!!

otroligt härligt att läsa om:)

är inte alla som inser vilka fantastiska föräldrar dom har.(inte alla föräldrar som inser vilka underbara barn dom har heller*)

men du gör verkligen det.

man blir glad:)



skönt med badrummet!

ha en toppendag!!

2010-11-25 @ 09:35:31
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Ja, hon (och pappa) är helt otroliga oavsett vad det gäller. Det som är roligt är att det faktiskt är så många som säger det. Många är "avundsjuka" på vår familjs sammanhållning. Utan henne (och honom) så vore livet inte det samma vill jag lova.



Rörmokaren är helt underbar!! Han kommer när vi vill, det skulle vara lätt fixat. Gissa hur skönt det känns!!

Kram

2010-11-25 @ 20:31:25
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0