Lite för lite och lite för mycket...

... är det just nu av väldigt många saker och på väldigt många plan.
Pengar, tid, saker att fixa, saker att göra, badrum, höststäda ute innan snön kommer, fortsätta röja i källaren, julklappar, födelsedagspresenter, innebandymatcher, loppis osv.... vad det är förmycket kontra förlite av får ni själva fundera över.

Men jag biter ihop och kommer igen, hoppas jag.

Lördagens julpyssel blev riktigt, riktigt bra. Över min förväntan verkligen måste jag säga, så imorgon blir de till att beställa mer så vi kan göra fler tvålar. Men barnen tror jag att vi mutar med film och godis den gången. De skötte sig bra men allt tar lite längre tid om jag säger som så.
Allt vi gjorde blev så bra så vi nästan inte vill ge bort något i julklapp. Ska försöka fixa lite kort så ni får se våra skapelser imorgon.

Nu ska jag och Mathilda mysa lite medans de andra sitter nere och kollar fotbollsgalan. Vi tar leksakskatalogen som kom med posten idag och kolla önskemål inför jul och födelsedagar. Imorgon blir det att ta tag i tvätten bland annat. Längtar så tills att tvättstugan och badrummet i källaren är färdigt. Är verkligen inte kul att ha tvätten hängandes överallt på nedervåningen.

Ha en bra kväll!
Kram Marielle

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Nej det där med för mkt och för lite är bra om det är någorlunda jämnvikt på. Men är ju sällan det är det. Hoppas att ni på nåt sätt lyckas få lite mer rätt på för mkt och för lite. Är skitdrygt när saker är "så länge" alldeles för länge.att ha Tvätten sådär låter ju skit jobbigt . Usch. Men det är feta pengar med badrum och sånt. Blä! Höst städningen hinner du nog. Ska bli minus hela veckan Men ingen vidare snö. Låter underbart med pysseldag ju:) älskar att Pyssla:) det kan t.o.m jag ibland:) och speciellt nu till jul. Har aldrig prövat att göra tvål. Det får man ju testa ju. Ser fram emot lite foton då:) ha en toppen vecka! Kram

2010-11-15 @ 22:49:57
URL: http://minimamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0