M som i ...

... massa!
Blev faktiskt en massa saker gjorda. Saker som bara tagit oss så där 5-7 år att färdigställa.

Vi började ju för nån månad sen att bygga en soffa i köket, igår blev den så gott som färdig. Måste bara ha två distanser till den ena delen annars är den klar. Och jag måste säga att jag är super nöjd. Sen ska jag ringa till ett företag här i stan som fixar dynor coh se vad det skulle kosta. Alt är att köpa en 80 cm bred madrass och dela den själv i 2 delar, men jag har hört att kostnaden är nästan den samma och dessutom så är den dynan lite tjockare så det blir bättre resultat. Inte lika mycket träsmak så att säga...

Vi (Peter) fick dit alla golvlister i rätta längder, de som suttit har varit lite korta pga olika anledningar. Men nu är det i de längderna som de ska vara och det sitter t.o.m på några ställen där vi aldrig ens fått dit dem tidigare.

Sen fick vi den andra bänken som vi hade i garaget såld, så nu är det nästan tomt i garaget. Ska försöka börja rensa och göra en "tippenhög" och sen ställa i ordning allt som ska vara kvar.

Tror nästan att jag blivit beroende dessutom. När jag tittar på saker, nya som gamla så tänker jag: hmmm undra va man kan få för den/det. Måste vi ha kvar det? Använder vi den/det? Å det gäller allt! Kläder som prylar, stora som små. Det är en härlig känsla när man blir av med saker utan att man slänger dem. Det är inte för pengarnas skull, jag menar då hade jag ju tagit mer än 5 kr för träbänken i källaren. Så pengarna kommer som en grädde på moset. Men för de sakens skulle vill jag inte heller ge bort saker.

Himla skönt att se hur saker och ting blir till ordning och reda.
Mådde inte så bra när jag vaknade i morse, men nu börjar det rätta till sig så vi får väl se vad denna dagen har att ge. Har ju massa saker att göra, men det är ju lov för barnen och Mathilda är pyssel sjuk så vi får väl se om vi kan hitta på något pyssligt.

Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt atfå lite gjort. Vi gjorde i ordning vårt matrum under helgen. Kändes superskönt. Är lite nyfiken på matbloggen :-) kram. Linda

2010-11-01 @ 23:23:03
Postat av: Marielle

Matbloggen kommer, den kommer.....

:)

Kram

2010-11-02 @ 22:58:19
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0