Sen sista...

... loppis innan jul blir det. Närmare bestämt den 5 dec kl 12.00-15.00 på Kamratgården här i Åmål. Så nu blir det bara till att röja igen.
Har sakerna som man lämnat hemma de andra gångerna lekts med sen dess?
Vilka saker har Moa växt ifrån sen sist?
De där sakerna som man inte riktigt kunde släppa förra gången kanske kan släppas nu?
Vilka saker har vi kvar i källaren sen sist?

Snart står julen för dörren och för min familj innebär det inte bara jul utan också att ALLA mina barn snart fyller år. Vilket innebär en massa nya leksaker och andra grejer. Alla ni som har barn vet att vissa saker kommer att slitas ut medans andra blir liggandes och några blir använda till en början för att fort glömmas bort. Mattheus fyller 10 och önskar sig i princip inget mer än pengar och presentkort. Toppen presenter tycker jag. Inte alltid så kul att ge kanske men idagens samhälle där barn, tonåringar, vuxna och äldre har allt de önskar så tycker jag det är ett bra val av önskan. Bra är det ju också att de lär sig handskas med pengar, lär sig att spara till större och dyrare saker. Mattheus fyller den 20 dec och än så länge tycker han det är jättebra. Han får både paket och julklappar på bara några dagar.

Sen blir det jul och nyår och sen är det Mios födelsedag, 11/1, 4 år. Inga större önskningar än förutom en rosa!! lastbil coh en lyftkran. Förmodligen kommer dessa båda önskningar i julklapp redan. Men han blir liksom de andra barnen i familjen glad för snygga kläder, både han och Mattheus ÄLSKAR snygga boxerkalsonger så det kan det ju bli ett par.

Sen hoppar vi två veckor till så är det dags för kalas nr 3, Moa 28/1 fyller 1 år. Önskemål? Krav? Nåja jag har komit på några saker som hon ska önska sig av de som är intresserade av förslag till julklappar och födelsedagspresenter till henne.

Sen tar vi vila i 1 vecka och sen är det all in på det sista barnkalaset för närmare 10 månader. Mathilda fyller 8 år den 7/2. Samma dag som sin kusin fyller 11 år. Mathilda kan man alltid göra glad genom pyssel av skilda slag, papper, papper, lim, glitter, pennor, pärlor and so on..... Även hon älskar kläder och blir glad för det mesta i klädväg.

Tur att man själv inte fyller längre (slutade med det i år när jag fyllde 30) annars hade det varit kalas den 19/2 igen!! Jag nöjer mej med mat med min älskade familj, ett fint kort som barnen gjort och möjligtvis en liten blomma. Mellan nyår och Mios födelsedag så måste vi tyvärr också ha det lite jobbigt.... pappas års dag infaller den 8/1. Och idag är det 10 månader utan honom. Ha, nu blev det suddigt igen, ser inte riktigt vad jag skriver.... Har ju massor att berätta för honom, visa honom, fråga honom. Mest av allt vill jag visa Moa, hennes framsteg, hennes glada miner när hon ser och hör mormor, när hon klappar i händerna, lägger sitt lilla huvud mot någon hon tycker om.... Allt detta har han delat med mej och de andra barnen. Alla gånger barnen krupit upp i hans knä och sagt - Offa, jag älskar dej så här mycket! (visat med armarna)
Ja, jag vet, jag har mamma som delar dessa stunder med mej nu (givetvis övriga familjen också, men Peter är ju på jobbet många av dessa gånger) men han fattas oss. Och de senaste dagarna hade jag verligen behövt prata med honom, fått höra hans åsikter och synpunkter.

Å det var ju inte det jag skulle skriva om men men....
Loppis innan jul blir det alltså, missa inte det! 5 dec kl 12-15 på Kamratgården.

Kram och ta hand om varandra!
Majsan


Familjens charmtroll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0