Snart? Nä, eller?

Ena stunden så känns det som det är lååååångt kvar till Mattheus födelsedag och sen jul. Men så börjar jag fundera och inser att SHIT det är ju snaaaart! Eller? Kollar vad som händer under helgerna framöver... innebandy, kalas, dop, loppis, innebandy, pysselkvällar.... Finns inte en tom helg tror jag. Jag börjar nästan bli som en pensionär dessutom, alltså om jag har EN sak inbokat under veckan så kan jag inte tänka på något annat utan måste fokusera på den saken så att jag inte missar den och när jag avklarat den saken så är jag så slut så då orkar jag inte fokusera på något nytt. Hoppas ni fattar vad jag menar. Men med fyra barn så är det SÄLLAN om inte ALDRIG bara EN sak i veckan att fokusera på!! Gympa, utflykter, kompis med hem, hem med kompis, badhuset, träningar, läxor, matcher, pyssla, mysa, spela spel, baka... det är alltid någon som man ska komma ihåg att man lovat eller som ska hända under veckan.

Just nu fokuserar jag på pannkakor till mat i morgon vilket innebär att jag INTE får glömma att köpa mer ägg!! Sen läääängtar jag till fredag då vi tar en shoppingtur till Karlstad hela familjen och mormor. Ska bli så skönt att bara komma bort lite och kanske kan man fixa några presenter och julklappar. Ska försöka fixa de flesta här istan i år och på nätet, men några kanske man kan fixa trots att de är med. Bara tanken på att slippa tänka på att fixa mat är skönt även om vi förmodligen hamnar på nån hamburgeresturang som har ett namn som låter som han skulle tilhöra min barnskara...

Nä, nu ska jag fokusera vidare på morgondagen....glöm inte äggen å bären å grädden å kanske man ska ha soppa det är ju torsdag trots allt å kanske man skulle ha något gott bröd till det å glass är ju inte heltfel till pannkakor å just det äggen, glöm inte äggen!!

Kram Majsan


Kommentarer
Postat av: lillemor

jag känner igen det där..

och jag ha rlite "julpanik"

det är ju 1a advent nästa helg

swisch swosch sa det bara

2010-11-18 @ 06:59:54
Postat av: Marielle

Ja skoja inte, blir värre varje dag ju!! Det är ju nästa vecka stakarna ska fram. Vet inte vad jag ska köpa i julklappar eller till Mattheus!! Gaaaa panik!

2010-11-18 @ 20:46:55
URL: http://mariellethorin.blogg.se/
Postat av: lillemor

ja, jag har tusen (nä men 20)gardiner- tusen stakar och stjärnor och dukar.

brukar ta mig tre veckor att klara av det så det är klart till advent.

men nu har jag inte ens vågat börja eftersom jag ska försöka åka i kväll

så jag är ju minst 2 veckor efter. helt sjukt.

köpt EN julklapp..

som tur är ska vi till syrran på jul. och det blir bara vi :)

2010-11-19 @ 10:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0