Höstpyssel

Barnen och jag gick en sväng till stan och fixade några ärenden och på vägen hem gick vi över norra kyrkogården och plockade lite höstfina löv, eller rättare sagt en hög med löv blev det. Har massa löv kvar men vem vet, lusten och ideérna kanske kommer i morgons också.

I vilket fall som helst så blev vi alla väldigt nöjda i alla fall.





Lättare och billgare pyssel får man leta efter.
Bara ut och plocka fina löv och ekollon.
Blev några nypon också, rönnbär hittade vi tyvärr inte några i år.
Sen hem och doppad dem i paraffin.
Torka coh klart!!
Lätt som en plätt!

Måste tillägga att barnen dessutom älskar det, ur kul att leta, plocka och doppa! 


Kommentarer
Postat av: lillemor

härligt med lite pyssel:)

aha så cm minskar..(4 cm är ju snart 2 tum storlekar ju:grattis)

då kanske du är en som bara ska kolla på måttbandet?

har en kompis som också har det så .går ner ytterst lite i kilo men mkt mer i cm. tror det har med att göra hur man bygger muskler..

men kolla lite vad du vill sluta på för storlek i kläder

och så kollar du var i cm den storleken ligger ungefär

så kan du mäta dig ist:)



låter otroligt roligt med kokboksgrejjen:))

jag är helt säker på att det kommer gå finemang:) vi är nog en hel del som kommer läsa den:)

och om du bara bläddrar igenom här inne, har du väl redan lagt upp en del

jag tycker det är en toppen idé



ha en mysig stormsöndag

och tack för att du är en så fin person!!!

2010-10-03 @ 08:34:07
Postat av: Marielle

Tack Lillemor va go du är :) Ja håller tummarna för att jag minskar mer i cm. Kg är ju då ganska ointressant. Funderar å kollar lite recept innan jag börjar med matbloggen, den kan ju bli en bok senare :)



Ha en toppen söndag du med!

2010-10-03 @ 10:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0