Ibland blir det inte som man tänkt sig

Eller ens i närheten. Efter gådagens händelse så är det mycket som snurrar i huvudet och är så glad för att mamma och vänner finns där när man behöver dem. Allas omtanke, trots allt så är det ju inte bara Peter som är drabbad. Jag, Mattheus, Mathilda, Mio och Moa blir också drabbade av det hela men jag vet att det finns de som inte alls bryr sig om det. OCH VILL VERKLIGEN UNDERSTRYKA ATT JAG INTE TYCKER SYND OM MEJ SJÄLV!! Men vissa förstår inte hur tajta vi är Peter och jag. Vissa vill nog inte ens försöka fatta det.

Jag, liksom många andra kvinnor/fruar/flickvänner gör ett ganska stort arbete hemma. Med 4 barn och hus så är det en hel del att stå i. Handla, laga mat, läxor, träningar, möten, tvätt, planering.... Jag tar gärna det, fMEN vill gärna bolla tankar och ideér med Peter. Kan lova att det inte alltid är jag så svar men men...

För mej är inte pengar det viktigaste, hade det varit det så hade jag inte skaffat 4 barn och inget jobb. Nä, då hade jag fixat ett jobb och struntat i barnen. För mej är barnen det absolut viktigaste, deras välmående, glädje och sorg går före allt. Efter det är det nog maten, för utan maten så funkar det inte så bra för någon. De andra sakerna får liksom samsa om att bli gjorde efter den mån det behövs.
Visst skulle det vara skönt med ett skinade rent hem HELA tiden men det finns det varken lust, energi eller tid till just nu.

Under dessa dryga 15 år som vi varit tillsammans så har vi inte haft många gräl vill jag lova. Det mesta handlar nog om småsaker och reds ut utan problem. Håller nu tummarna för att han får en förklarning till sitt onda. En del anledningar vet vi båda redan men det skulle vara skönt om han fick lite mer hjälp att reda ut och ta tag i vissa saker.

Nä, nu är det snart dags för "Lite Sällskap" och ska försöka få barnen att sova... när katten är borta dansar råttorna på bordet......

Ha en skön kväll och ta hand om er!
Kram Majsan


Kommentarer
Postat av: lillemor

ja usch vad jag lider med er..

det är ju skönt att ni vet en del.

men man vill ju ha klarhet i allt..

och ibland är det faktiskt värre att vara hemma ensam med barnen och inte veta vad som händer och hur det går och vad dom säger än att var att uppe i det..

jag hoppas du har nån som kan hjälpa dig med allt det praktiska också så när peter inte är hemma?

och nån att prata med?



jag önskar så jag kunde hjälpa dig och skjutsa dig till affärer mm mm.

men det kan jag inte säga att jag kan.

men behöver du en BIL. har jag en:)



jag hoppas att han snart får komma hem så ni får vara tillsammans igen och att ni kan börja ta tag i och ordna sånt som ska ordnas.

och må bättre allihop



jag håller tummarna att han kommer hem snart

2010-10-12 @ 07:41:27
Postat av: Marielle

Jag klara mej bra, fixar ju det mesta själv vanligtvis oxså men det är ju väldigt tomt utan att ha honom hemma.

Det är så skönt att veta att man faktiskt har en massa riktiga vänner som finns där när det verkligen behövs även om man inte hinner eller orkar träffas lika mycket som förr. Har flera som hört av sig och erbjudit sig hjälp på ett eller annat sätt. Men sen finns det de som man TYCKER borde erbjuda sig eller iallafall fråga OM det hur det är både med mej å barnen. Men nä, det är väl förmycket begärt...

Vem vet kanske ringer jag en dag och frågar om bil ;) ska BARA hinna fixa körkort först..... Hade planer på att försöka hinna med det men.....det kom visst lite annat i vägen.

Kram och tack för att du finns :)

2010-10-12 @ 11:52:42
URL: http://mariellethorin.blogg.se/
Postat av: lillemor

den tiden kommer .det kommer:)



jag har bara haft körkort i 5-6 år.

har aldrig behövt det innan.

men är såå glad att jag hann ta det innan jag blev sjuk och inte tar mig nånstans alls utan bilen..

NU hade jag inte klarat av att ta det ens.

så det är ju en trygghet..



men jag tror det alltid är så ..

dom man ANSER BORDE höra av sig hör aldrig av sig.

det är ofta dom man aldrig kunde tänkt sig som hör av sig och visar vilka vänner dom är..

det är ofta när det krisar sig som man ser vilka som egentligen bryr sig..

man kan bli rejält ledsen och besviken. men då vet man sen..

det är bättre att knappt ha nån vän men som är toppen, än att ha många halvkassa människor runt sig.



ja det blir ensamt när man är van att dom är hemma. är ju ens bästa vän som är borta.

hoppas han får komma hem snart

skickar en massa kramar!!!

2010-10-12 @ 12:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0