M som i ...

... massor. Å rackarns va gött det va!! Menar bullarna dag. Mamma, Mio och Mathilda bakade bullar eftersom det är kanelbullensdag idag. Struntade i allt vad GI hette och åt bullar med gott samvete. För det kunde kag verkligen göra idag efter min och mammas promenad.

Gick en ordentlig runda på morgonen/förmiddagen. Började här hemma, upp til  Södra skolan, ner till Örnes, ut till badet, upp i skogen, förbi kanothuset, till Returen, gick en sväng inne på Returen, förbi Karlberg, Optimera, järnvägsstationen, till ICA (kissepaus) slutligen genom stan och hem till mej igen. Totalt dryga 11 000 steg. Underbart skönt! Men rackarns va det blåste nere vid Örnes, brrr såg verkligen inte inbjudande ut.

Så idag har jag knallat drygt 16 000 steg och mår toppen. Imorgon är Mio ledig så då blir det inte riktigt lika lång promenad. Har bestämt oss för ett besök på "hans" affär, de rear ju ut alla utemöbler. Efter det så blir det en promenad i Rösskogen och kolla efter lite svamp. Vi hittade lite "trattisar" idag i Örnesskogen. Hur kul som helst, svårt att se innan man fått upp ögonen för dem, men sen.....

Hoppas på en bättre skörd i morgon så vi kan göra lite soppa på dem längre fram under hösten. Finns nog ingen soppa som slår den. Älskar den, men får ta det lite lugnt med svampen eftersom jag inte har någon galla, det blir lite hårdsmält för mej och den smärtan är inte kul.

Hoppas ni får en fortsatt bra kväll!
Kram Majsan

OBS!! Har meddelat blogg.se om mina problem med svårigheterna att kommentera mina inlägg och att mina inlägg inte publiceras förens flera dagar efter ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0