M som i ...

...Marknadsloppis!
Vet inte vad jag gjort!! Fick en tanke sög på den i nån timme och slog till. Har precis skickat ut inbjudan till dryga 120 vänner på FB. Fick ett enormt sug så Mathilda, Mio och jag fick gå ner i källaren direkt för att kolla alla saker. Så nu ligger det en stor hög med höst/vinter kläder, massa kartonger med porslin, massa tupperware saker (demogrejer det mesta, sen jag sålde) leksaker, filmer, böcker, spel m.m.
Kan väl säga att helgen och veckan som kommer då vet jag vad jag har att göra. Alla saker ska märkas med priser och kollas över, men man kan ju alltid hoppas att det blir några kr i allafall.
Barnen blev eld och lågor när jag berättade om mitt beslut. De kommer väl springa runt och demonstrera alla leksaker. Oavsett hur det går så har vi inget att förlora på att testa.

Som sagt så kommer veckan bli fullspäckad med planering för loppisen, föräldramöte, UCW behandling och massa annat. Kan minst sagt att jag har många järn i elden nu. Fick iväg ett jobbmejl i förrgår kväll och fick svar igår, ett ganska bra svar. Det var iallafall inte stängd dörr, snarare så stod den ganska öppen.... Men kan ju alltid hoppas! Sen är det Matbloggen som gror i huvudet och sist men absolut inte minst det som jag inte vill ta upp här än. Just det höll på att glömma BADRUMMET!! Vi ska verkligen försöka ta tag i detta nu, det går inte att ha det så här längre. Så rörmokare, elektriker, plattsättare måste fixas.... antagligen inte helt lätt.

Nä, nu är det dags att planera vidare, kolla priser och försöka komma på om man har mer att sälja.

Ha en underbar fortsatt kväll!
Kram Majsan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0