M som i ...

... myser. Har suttit uppkrupen i soffan med filtar, kuddar och 2 barn och myst sen de stora gick till skolan. Fick efter lite påstöttning av Mio gå upp från soffan och fixa lite frukt till honom. Är lite småkurig så jag fick gå upp och hämta raggsockar och pappas varma go tröja. Dock flera strl för stor men vad gör väl det.... den är varm, go, stor och doftar fortfarande pappa. Drar upp kragen och tar ett djupt andetag aaaahhhh .......

Är fortfarande förkyld, hostar och snorar. Tittar ut och ser regnet falla och behöver inte alls känna efter mer. Behöver inte gå ut idag. Kan med gott samvete stanna inne. Så det gör vi.

Mamma kommer om en stund och då blir det lite lunch. Undra vad man ska hitta på? Sallas, kyckling, omelett???? Är väldigt sugen på nån typ av gravad lax. Har flera recept med det som jag inte testat än. Appropå recept så funderar jag fortfarande på matbloggen. Har massa recept men vet inte riktigt hur jag vill ha upplägget på det hela. Veckomatsedel med inköpslista? Spontan upplägg? Ett varje dag? Förslag tas tacksamt emot!!

Sen kommer nästa krux: Dator!! Vår stationära dator har grafik kortet pajat på men en gamal vän skulle kolla på det. Men vet inte när var eller hur. Och så länge så slåss vi om denna laptopen (jag orkar inte bry mej så Peter tar den) så det blir inte så mycket tid för varken  blogg, fb eller något annat just databaserat nu.

Ha en skön dag!
Kram Majsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0