Toppen dag

Ja, som ni märker så halkar jag efter lite med bloggandet tyvärr. Har fortfarande inte fixat den stationära datorn än så vi "slåss" om min gamla, slitna lap.

Idag har jag iallafall haft en toppen dag i mycket trevlig sällskap. Började som vanligt med att fixa till de stora barnen för skola, eller ja de fixar ju det mesta själv men lite frukost och koll på att allt kommer med som ska med. Mio och Moa skulle spendera dagen hos mormor så vi tog sällskap med Mathilda till skolan och fortsatte till mormor. Lämnade dem där coh gick hem igen för att ta en tripp till Trollhättan. Hyrde nämligen en bilstol till Moa när hon föddes och den skulle tillbaks senast i morgon så underbara, go, snälla Weronica ställde upp coh körde mej till NÄL. När vi ändå var där såpassade vi på att shoppa lite. Med betoning på lite måste jag säga.
Köpte bara det som var tänkt tror jag iallafall, visst så var det väl nåt som inte var jätteviktigt men men ...

Helt sjukt skönt men samtidigt tomt var det att vara utan barn iallafall. Inte många timmar på dygnet som jag är HELT utan barn. Den senaste tiden har det varit väldigt mycket dessutom så det var underbart att bara få vara ensam med Weronica. Kaffe, shopping, lunch och mer kaffe. Många glada skratt och massa skitprat, kan det bli bättre??

Kom hem vid halv fyra, tror jag, fick lite mat hos mamma innan de var dags att ta sig hem och sätta sig ett par minuter innan Weronica kom hit för att få lite hjälp med sitt scrappalbum till sin mormor som fyller 70 år.
Efter lite fix och trix så var klockan helt plötsligt 21.00 och barnen var heltokiga så vi fick packa ihop och hon skulle göra det sista själv hemma hos sig. Blev jättebra så långt som vi kom iallafall, hoppas få se det helt klart i morgon innan hon lämnar det.

Som grädde på moset så fick jag ett MYCKET trevlig mejl. Håller nu tummarna för att det går bra HELA vägen med det. Skulle vara jättekul. Vad det handlar om kommer ni få reda på senare om det går bra vill säga.

Nu ska jag snart släcka och ladda för en underbar helg. Imorgon blir det mys med familjen. Lite pyssel med barnen. Kanske badhuset igen, oops det har jag missat att skriva om, det får jag ta en annan dag. Vi ska baka oranga maränger coh fixa lite inför lördag kväll som vi ska spendera med bästa mormor. Peter och Mattheus ska till Göteborg och ha kul så jag och de andra barnen blir ensamma med mormor.

Nä, nu ska jag läsa posten och tidningen fort innan ögonen faller ihop.

Ha det bäst!
Kram Majsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0