M som i ...

...måne. Japp idag är det fullmåne igen vilket betyder dålig sömn för många av oss, särskilt vi kvinnor. Tur att jag inte har något inplanerat imorgon förutom lunchserveringen då. Så om jag känner för det så kan jag knalla hem, efter att jag lämnat barnen på skola och hos dagmamma, och krypa ner i soffan, dra filten lååång upp, sätta på något lättittat program på tv:n, lägga Moa tätt in till på min arm och bara vara. MEN jag borde inte göra det och nästan varje morgon när jag vaknar så känner jag för att göra så, men när kläderna väl kommit på och man hunnit vakna till liv så känns det het plötsligt inte lika lockande längre, som tur är.

Vad borde jag göra i morgon då?
Borde ställa mej på vågen direkt på morgonen för att kolla veckans resultat.
Borde ta en skön promenad, behöver inte vara särkilt lång huvudskan är att jag kommer ut en sväng.
Borde tvätta en hel del tvätt.
Borde fundera lite på badrummet, kanske.
Borde höstfixa i "matsalen".
Borde gå till Heléna på 4UDesigne och hämta sakerna jag köpt.

Men vi får väl se vad morgondagen har att ge, vilka borden som blir gjorda och vilka som blir kvar.
Jag vet att lunchen kommer jag fixa och sen kommer brorsans barn hit efter skolan. Och när Peter kommer hem blir det middag och förhoppningsvis en liten promenad eller lite trädgårdsfix inför hösten.



Kram Majsan
Hoppas ni kommer sova gott trots fullmånen inatt

Kommentarer
Postat av: lillemor

ja ska du väga dig ska du ju göra det efter "morgontoalett".då väger man ju minst typ..så gör det du:)

ha en bra dag!

2010-09-22 @ 07:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0