M som i ...

... Moa. Inte lätt att vara liten och få tänder, ha ögoninflamation coh vara förkyld. MEN det tär på en som mamma. Idag har jag varit ensam med barnen hela dagen vilket kan vara ganska tufft. Mio har "gnällt" och tjatat sen ahn vaknade, tror han är påväg att bli sjuk, tycker jag känner igen symtomen på honom. Moa har sovit max 30 minuter sen sju i morse, blir ju inte bättre av det. Hon skulle ju verkligen behöva sova lääänge!! Mathilda är också påväg att bli sjuk, lite ont i halsen coh snuvig. Själv har jag ockå lite ont i halsen och JÄTTEONT i svanskotan. Det sistnämnda är resultat av gårdagens lååångpromenad. Håller på att bli tokig på det. Får ont av att sitta, gå, stå och ligga. Enda rådet de ger mej är värktabletter som är infl. hämmande. Men det kan jag ju inte knapra helta tiden, hur länge som helst.

Ähh det går väl över nångång eller iallafall hoppas jag att det blir bättre. Ska inte klaga för jag vet att det finns det som har det värre. De som har kronisk värk, de som är ensamstående utan avslastning nångång, de som sitter ensamma utan nån som bryr sig.

Appopå det så fick jag ett telefonsamtal idag som fick mej att rysa, gråta, bli förtvivlad och nästan illamående. En gammal vän som magasinerat nästan hela sitt bohag, alla foton, porslin, sängkläder, minnessaker, säsongskläder, möbler, leksaker, julsaker, doppresenter osv. ALLT!! ALLT!! Har hon blivit av med. Nån/några har tömt hela förrådet och tagit hennes liv. Hennes minnen, hennes saker, hennes barns saker som de gjort i skolan.... Hur kan nån göra så?? Hur?? De som magasinerat sakerna vill inte ta något ansvar!! Hoppas verkligen att hon får hjälp. Polisen sa att hon var välkommen att göra en anmälan men att det nog inte var nån idé! Ha, va är det för svar från polisen?? Tycker så synd om henne och hennes 4 barn. Känner verkligen för henne. Sa att hon får höra av sig om det finns något jag kan göra för henne. Usch, stackare...
Ska förska få len kopp kaffe med henne i morgon.

Hoppas ni haft en bra dag!
Kram Majsan



Kommentarer
Postat av: lillemor

men gud vad hemskt!!

och vilket vidrigt bemötande från polisen.såå trött man kan bli. att dom kan hålla på!!!



men du..jo du kan äta inflammationshämmande typ lääänge..

pierre har ätit det i 4 år för sitt diskbråck. finns inget mkt annat att göra typ..



hoppas ni inte blir totalt utslagna av förkylningen allihop

kram!!

2010-09-24 @ 08:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0