M som i ...

... mumsfilibaba!! Köpte en bilaga till en av dags tidningarna igår GI & Hälsa. Hittade massa recept som lät supergoda coh var tvungen att testa ett av dem idag. Kanon recept snabbt, lätt och supergott.

Kycklinggratäng

Kyckling (det stod en grillad kyckliing i recptet men jag tog kycklingfileér som jag skar i småbitar och stekte lätt i stekpannan istället.)
Paprika 1-2 st gärna i olika färger
Ajvar 1 dl
Cream fraich 2 dl
Soltorkade tomater i olja
Fetaost
Salt och peppar om man vill.

När jag gör en rätt efter recept så följer jag inte receptet slaviskt i mängder, bara så ni vet. Tycker jag om fetaost så har jag på så mycket som jag känner för osv.

Sätt ugnen på 225 grader
Kycklingen och paprikorna tärnas.
Lägg paprikorna i botten på en ungsfastform.
Lägg kycklingen över.
Skär ner tomaterna och lägg över kycklingen, häll lite av oljan från tomaterna över.
Blanda cream fraich och ajvar, bred över det andra i formen.
Lägg tärnad fetaost över.

In i ugnen i ca 15-20 min.
Voila! Supergod rätt på liten stund

Peter var otroligt skeptisk men jag fick honom att smaka och han liksom jag blev helt lyrisk. Även barnen gillade det skarpt. Jag serverade endast kokt broccoli till.

Måste testas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0