Vaknade till en ganska bra dag men....

... så fick jag dagens lokal tidning i handen och blev rent ut sagt fly förbannad, ledsen och väldigt ställd. Det hela handlar om ett lokalt företag här i Åmål som blev av med sin lokal pga en brand i början av 2010. De hade flera år kvar av sitt avtal med kommunen om hyran, MEN nu när nybygget står klart så är företaget inte välkommet tillbaks utan istället har man tagit in anbud och ett större företag inom samma branchs vann!! Hur i hela fridens namn kan man vara så hjärtlös!!! Det handlade inte om några stora pengar som kommunen får för det andra företaget. Tycker så hemskt synd om mannen som ägde företaget som låg i byggnaden när det brann. Hela hans livsverk gick upp i rök....

Är inte rätt person att gå in på detaljer i ärendet men känner bara att det inte är rätt mot företagaren som är från stan. Hur kommer det att gå för honom och hans företag när det kommer en större konkurrent? Ojojoj, stackars H och hans familj och de få anställda som han kan ha kvar. Lider med honom.

Förövrigt så fortsatte dagen i dåligt tecken nästan hela dagen. Förmiddagen gick ganska bra, hade massa enerig. Bakade och plockade lite men sen KABOOOM!! Värsta huvudvärken och sprängande värk i bihålorna. Märker att kroppen inte mår bra, jag somnade i soffan när jag var ensam med de två minsta. Brukar jag ALDRIG göra, om inte Moa sover på min arm eller liknande. Men det gick inte att hålla ögonen öppna, helt väck. Tur Mio är redig kille och hjälper mej. Och sen kom Peter ganska snart som tur va. Usch, hoppas verkligen på en bättre dag i morgon.

Imorgon ska jag dessutom till AF. Känns inte alls kul, men har ju inga alt. Hoppas bara att handläggaren är bra, har hört att han ska vara ok iallafall.  Så på med bästa leendet och vara medgörlig så brukar det funka rätt bra.

Ha en fortsatt bra torsdag!
Kram Majsan

PS: Imorgonkväll ska jag laga detta http://msomimat.blogg.se/2010/december/kyckling-i-fetaost-och-soltorkade-tomater.html mmmm va hungrig jag blev!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas ni kryar på er snart!



Huu arbetsförmedlingen är aldrig kul. Jag ska dit på måndag och det är alltid lika nervöst. Hoppas det gick bra och att du får en bra handläggare. Min är helt ok men kanske lite väl slapp mellan varven ;-)

2011-04-08 @ 08:36:26
URL: http://johannak06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0