Bra helg!!

Ja, lördagen blev en toppen dag. Goda vänner, god mat, gott att dricka, snälla barn och tyvärr förlust i NE (National Encyklopedin spelet) Men vad gör väl det när allt annat blev så bra... Vi lät dem vinna, de skulle aldrig fixat att förlora mot oss två gånger i rad. Inte bra för deras manliga psyke.
Mamma kom dessutom som räddaren i nöden och drog med 3 av 4 barn med ut på promenad under dagen så jag kunde fixa lite i lugn och ro. Fick det så lungt att jag till och med glömde bort att förbereda efterrätten, men det gjorde ju inget eftersom vi hade världens enklaste, Marockansa julapelsiner, receptet finns på www.msomimat.glogg.se för er som missat det.

Söndagen bävade jag lite för, jag var nämligen väldigt duktig på att dricka rödvinet under lördagen. Va ju ett tag sen jag drack några större mängder men till min förvåning så mådde jag alldeles utmärkt när jag vaknade. Superskönt!!
Hela familjen va dock lite seg eftersom vi la oss vid 01.30, samtliga i familjen menar jag då. Men när vi väl vaknat till så gick Peter ner i källaren och började fixa i badrummet och en stund senare så kom mamma och tog med sig Moa i barnvagnen för en långpromenad, så då kund ejag göra Peter sällskap. Tvättstugan är helt färdigkaklad, ska foga imorgon!! Sen började han med burspråksväggen, svart/grå mosaik. Blev verkligen kanon!! Så den väggen ska tvättas och fogas imorgon också. Tvättstugan är snart alltså klar, men det är en del småsaker som ska fixas plus golvet. Sen blir det till att ringa rörmockaren och elektrikern för att slutställa det där inne. LÄÄÄÄÄÄNGTAR!! Är så trött på att hänga tvätt överallt på undervåningen.

Men men den som väntar på något ....

Snart kan vi hänga tvätten ute...mmmmmmm

Ha det gott!
Kram Majsan


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Men gud vad kul med bad rummet! Hänt en hel massa ju:) ser fram emot kort framöver:) ha det bäst!

2011-02-08 @ 05:55:21
URL: http://minimamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0