M som i ...

... misshandlar mej själv med dricka, varmasmörgåsar, ostbågar, chips å godis. Trött, orkeslös, ledsen och lite nervös inför morgondagen.

Mathilda har haft en toppen dag som startade kl 10 med kalas i Kristinebergskolans gympasal. Hade tillsammans med en klasskompis, som fyller några dagar före henne, bokat gympasalen för 2 timmar. Hinderbana, stafetter, lekar, glass, maränger, saft, strössel, kolasås och presenter i en härlig röra. 11 barn med ben fulla av spring röjde järnet i 2 timmar. Efter kalaset va det lite lunch hemma och softa innan mormo kom och hämtade henne för dryga 2 timmars spabehandling på Ofelia med bästa Sandra. Manikyr, pedikys, ansiktsbehandling, goodiebag, dricka och annat smått och gott. Skulle fixat kort på hennes naglar men har inte orkat.

Kan inte säga att jag mår bättre efter att jag proppat i mej massa saker som kroppen inte har fått på evigheter....men men.
Imorgon blir det Karlstad äventyr. Har lite fjärilar i magen men bara bra fjärilar. Ska göra mitt bästa och hoppas att det funkar, det har ju gjort det förr iallfall.

Men just nu längtar jag tills imorgon kväll när det hela är över och kanske, kanske är jag lite klokare, lite mindre ledsen och lite piggare. Ser fram mot sportlovsveckan med lite lugn och mys efter en vecka med späckat schema. Avslutar sportlovsveckan med att åka till Skövde för att delta på bytardagen som min kusin anordnar på lördagen. Åker ner på fredag morgon för att besöka badhuset där först. http://www.arenaskovde.se/bad/upplevelsebad/ ska bli kanon kul och skönt att få tillbinga 3-4 timmar med hela familjen utan tidspress. Ska förska baka piroger och kärleksmums som vi kan ta med för fika på såna ställen brukar inte va gratis precis.

Nu ska jag mysa vidare med Mattheus, de andra sover och Peter är på KISS-fest hos en kompis. Hoppas verkligen att han har kul och kan släppa det jobbig en stund. Han är värd det!!


Amor nos contulit!

Kram Majsan


Kommentarer
Postat av: helena

åh, va fina ni va : )

2011-02-28 @ 11:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0