Dag 4

Vad bjuder jag på för mat?

Älskar verkligen att bjuda andra på mat. Tyvärr blir det inte så ofta som jag kanske skulle vilja. Mamma och Weronica bjuder jag ofta på lunch och då kan det bli allt mellan omelett, sallad, gratäng eller stekt ägg och bacon. Blir det som finns hemma eller som faller mej i smaken för dagen. Är jag inne i en bra period så planerar jag veckovis både lunch och middag men bestämer inte vilken dag vi ska ha vilken rätt utan det blir det osm vi känner för den dagen.

När det gäller festmat så bjuder jag gärna på något som jag inte bjudit på tidigare. Det ska gärna vara lättlagat och smaka kanongott. På Mattheus kalas för släkten så bjöd jag på Kycklinggratäng (receptet finns på min matblogg) och på kommande kalas för Mio, Moa och Mathilda blir det nog något av fläskfilë recepten. Fick ett nytt för nån dag sen som jag är väldigt sugen på att testa.

Jag gillar att exprimentera själv, tar lite av det som finns hemma och brukar sluta i succe. Blir ju gärna så när förväntningarna inte är så höga. Tycker mest om när det går snabbt och lätt att fixa till men ÄLSKAR verkligen långkoks kött. Kokt högrev med sur dillsås och potatis, bättre blir det nästan inte. Kan sitta och äta bara såsen och potatisen. Gillar när såsen är riktigt, riktigt sur. Va ett tag sen nu så det måste det bli nån dag.

Så om jag bjuder dej på käk så kan du förvänta dej nästan vad som helst, sallad, paj,grytor, soppor, gratänger, fågel, fisk eller mitt emellan....

Och som pricken över i:et en riktigt smarrig efterrätt...

Själv uppskattar jag maten bäst i gott sällskap, det kan rädda vilken middag som helst (nästan)



Dagens bekännelse är här med slut.

Kram Majsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0