Dag 8

Mina favorit saker

Ooo så svårt....

  • Min nya laptop
  • Vår hembyggda säng. Min egna handyman har byggt en stomme av IKEA skåp, lite fix å trix en resultatet blev en hög go säng med massa förvaring under. Här spenderas mycket tid!!
  • Kaffebryggaren, har räddat många morgontrötta dagar.
  • Kalenderna i min mobil, vad gjorde jag utan den? Alla möten, bvc-tider, tandläkartider, kalas och annat viktigt.
  • Tv:n, kanske inte just för att kolla själv men den har räddat mej många gånger från gringa barn. Jag vet, men jag skäms inte för att erkänna det. Vet flera föräldrar som aldrig skulle placera sina barn framför tv:n, spel eller dator. Man jag tror att bara man har koll på vad de tittar på/spelar så är det ok. Sen ska de ju inte sitta där hela dagarna. Mio är hopplös här hemma så vi får "muta" honom. Utelek, annan lek.... mot film eller spel. Men inget ont om det som inte har något gott med sig... han är 4 år (på tisdag 11/1) och kan flera ord på engelska och kan se lösningar på "problem" som 4 åringar inte egentligen ska kunna.
  • WII:t är ju lite lätt tv:spelstokig.

 

Kan inte komma på så mycket mer... När det väl kommer till krita så är det ju inte det materiella som betyder mest. Familjen och hälsan kommer ju allra först men visst är det kul med prylar ibland.

The End of dagens bikt.

Kram Majsan





En kär ägodel som ska användas flitigt så länge som snön ligger ute och gör det svårt att gå med barnvagnen.



Denna läckerhet finns inte i mitt kök men när vår gamle trogne vän går i pension så kanske det finns pengar till en sån här.


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Skickar en varm kram till er alla denna dag. Kram!

2011-01-08 @ 21:40:15
URL: http://minimamsen.blogg.se/
Postat av: Marielle

Tack!

2011-01-08 @ 21:41:32
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0