Fullt ös hela dagen ....

... och troligen resten av helgen också!!
Har haft fullt upp idag med fikabesök, samtal, pyssel, vernissage och släktforskning!

Vernissage???? tänker ni. Bästa jag varit på, säger jag!
Grannens barn är heltokiga i lastbilar, traktorer, grävare, dumpers ..... kan inte vad hälften av alla stora maskiner heter. MEN det kan de och framförallt den äldsta killen som är snart 5 år.
Han hängde upp en massa foton/bilder/utklipp på div maskiner/fordon och bjöd sen oss på bubbel med jordgubbar i samt chokladdoppade jordgubbar på spett!!! Sen var det fritt fram att mingla runt i trädgården och beskåda allt. Det kostade inget och man kunde inte köpa alstren så man behövde inte känna något köptvång. Helt perfekt alltså!!!

Släktforskning??? tänker ni. Ja, världen är liten säger jag!!
Av en slump, tack vare min nyfikehet så hittade jag en kusin till Peter! Så där bara, hepp liksom. Och när vi började diskutera uppväxt med mera så visade det sig att de har haft det kusligt lika. Detta ska bli väldigt kul att vidare utveckla!!! Kusinen ifråga har dessutom en jättego fru och 3 goa barn. Detta kan ju bara bli till det bättre känns det som.

Men nu stundar årets höjdpunkt Åmåls bluesfest. Som i år firar 20 års jubilem. Kommer säkert bli lika bra som vanligt. Jobbar en kort tur på fredag som jag å bästa Weronica avslutar med ett ta oss ett eller ett par glas med något gott. För de senaste åren så har jag varit gravid eller ammande så det har inte blivit något värre partaj utan enbart jobb. Så i år blir det lite galej. På lördag blir det till att lyssna på Roffe Wikström och käka lite innan vi börjar jobba. Så denna helgen blir det troligen inte mycket tid vid datorn.

Hoppas ni kommer få en lika bra helg som jag hoppas på att få!
Kram Majsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0