Loppis, röj och mera loppis saker

Jaha, då var den här helgen också över. Dagarna rusar förbi, hinner inte med men har fått en del gjort iallafall.
Fredag, röjning av nedervåningen och framplockande av saker som skulle med till Loppisen på Vikenborg igår. Gick så där.... fick ihop ett par hundra + bordsavgiften. Och jag hade ju inte räknat med så mycket eftersom jag bokade bordet för den goda sakens skull. Bordsavgifterna gick till arbete mot sexhandel med barn. Så jag fick lite sålt, fick lite pengar + att jajg bidrog till en bra sak.

Idag har jag röjt på killarnas rum!! Från 11 plastbackar med leksaker till 3!!! Fatta hur mycket saker det är. Ok, alla backar var ju inte smäckfulla med saker men ändå. Nu blir det ännu mer lätt städat och förhoppningsvis lite mindre damm. De har verkligen en massa saker som bara står på rummet.... har tröttnat på det och idag frågade jag Mio och div. saker som är hans som han aldrig leker med, saker som är helt nya... om de skulle vara kvar eller säljas. Givetvis så svarar han att han ska ha kvar dem och ömma mammahjärta kan inte göra annat än att låta honom ha kvar sakerna ett tag till. Men jag tänker inte låta dem stå i rummet, jag ska smuggla ut dem och ha dem på "kylning" tills han glömmt dem eller??? Får så dåligt samvete samtidigt som jag vet att han inte leker med dem. Hmmm jobbig sits minnsann. Men men det löser sig. Men det blev lite mer prylar och kläder till min egna fb-loppis.
Rent, snyggt och fräscht blev det på rummet i allafall.
Började lite i Mathildas rum också men hann inte helt klart där, får ta det under veckan som kommer.

Har grejat lite med garderoberna också. Bad Peter kolla sina kläder. Lägga in dem, sortera, slänga, skänka .... Va svarade han då?? Jag vet inte hur DU vill att JAG ska ha det!!! VA??? Han visste alltså inte hur jag ville att han skulle ha det i sin garderob. Curlad?? Dominerad?? ...
Sket i det för stunden i allafall. Svarade honom att han får bestämma det helt själv. Inte så svårt och för mej spelar det ingen roll om jag drar ut låda 2 eller 3 eller 1 eller kanske 4 när jag ska lägga ner hans rena t-shirts. Hahhaha han ville nog bara göra det lätt för sig...

Imorgon är det ledigt från skolan, så skönt med en extra sovmorgon eftersom lördagens försvann. Sen får vi se vad dagen har att ge. Har lite måste göra saker bla. fixa intyg från försäkringskassan om att jag varit mammaledig. Ringde dem dirket på måndagen förra veckan när jag blev arbetslös. Tog tag i allt direkt för att det ska lösa sig fort med a-kassan. Fick ett tjockt kuvert från dem på torsdag, hmmm undra va detta är? Öppnade och i kuvertet så låg det kopior på mina utbetalningar från 26/1 2010 till förra lördagen!!! Ha, tror ni a-kassa nöjer sig med dem eller? Bad ju om ett INTYG!!! Åååå va tröttsamt. Kunde ju fått i väg pappren till a-kassan förra veckan och varje dag är ju värdefull, för har man otur så är det massa papper som man ska komplettera med.

Ja, ja det löser sig.
Ha det gott!
Kram Majsan


Kommentarer
Postat av: lillemor

fk ãr verkligen ett ställe för sig själv .suck.

2011-03-29 @ 07:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0