Ny vecka nya tag

Ja, då var denna helgen över. Fattar inte hur fort dagarna går!! Imorgon bär det av till dagmamman med Mio och tar med Moa för inskolning, skulle ju börjat förra veckan men fick skjuta på det eftersom hon blev så sjuk. Men i morgon då börjar allvaret för henne. Gör lite ont i mammahjärtat, de andra har varit 1½ år när de börjat, förutom Mattheus ssom började när han var 4½ år. Han hade ju det riktigt lyxigt han!! Det blir säkert bra men tycker att hon är så liten och just nu inne i en väldig mammaperiod. Så jag hoppas att det ska gå bra nu.

Idag har jag verkligen gjort en massa saker. Tvättat kaklet i blivande badrummet, sakta men säkert går det framåt. Fixat mat till Peters matlåda + lunch för mej i morgon, städat ett av rummen nere, packat massa paket som ska skickas med grejer som jag sålt, fixat med massa mejl angående saker som sålts, tvättat 4 maskiner med tvätt, fixat lunch, middag, handlat och fikat. Har säkert missat massa saker som jag fått gjort men men... Har samanfattningsvis haft en massa energi, mycket tackvare att Peter varit hemma och tagit Moa en del, det går lite snabbare och lättare utan att man har henne runt benen eller på armen.

Imorgon är det en ny veckan och nya tag igen. Ställde mej på vågen igår och blev glatt överraskad. - 2 kg drygt på 1½ vecka utan att jag faktiskt gjort något. Tror det beror på mindre fika och mindre portioner. Så nu håller jag tummarna för att de där -10 kg till v. 30 inte ska vara så svårt. Men man vet aldrig hur kroppen reagerar när amn börjar röra på sig. Har ju inte varit ute och gått ordentligt sen snön kom eftersom det inte är så lätt med barnvagn i snömassorna.

Så nu håller vi tummarna för att våren är på väg på riktigt så vi kan komma ut och gå igen jag och mamma. Får passa på när mini M:en är hos dagmamman och de stora M:en på skolan. Då kommer de få en gladare och lättare mamma inom en snar framtid hoppas jag.

Som jag berättat tidigare (tror jag) så säljer jag ganska bra här på nätet och imorgon så ska jag försöka göra fler glada än bara mej/familjen med de pengar som jag får in för sakerna som jag säljer. Vill inte avslöja något idag utan återkommer med det imorgon (eller den dagen som det blir, hoppas jag hinner tills i morgon). Sen har jag fått väldigt positiv respons angående mina andra planer inför hösten! Tack alla som pushar mej och gillar min idé. Nu återstår bara en del jobb för att det ska gå i lås :)

Nä, nu blir det lite läsning innan det är dax att sova.

Ha det gott!
Majsan

Kommentarer
Postat av: Lillemor

det kommer gå så bra så. nemas problema.

så nu kommer solen också komma fram så då blir allt lättare å nåt vis:)

ja, herregud jag anser ju att egentligen borde barn vara hemma tills dom är runt 5. när dom kan förstå hela grejjen och kanske uppskatta att mamma är borta en stund.

men så funkar det ju inte i verkligheten.

hoppas det går bra med inskolningen.

kram!

2011-03-14 @ 08:15:53
URL: http://minimamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0