M som i ...

... marknad, mys och match! Ja, det är väl tre ord som sammanfattar min helg ganska bra.
Fredag var vi på "marten" i Säffle och jag har aldrig varit med om att det har tagit sååå lååång tid där. Det var jättemycket folk och många knallar som vanligt. Mathilda var den enda som spenderade sina pengar på något riktigt. Hon köpte ett jättefint halsband medans vi andra bara köpte godis. Somnade som en stock i sängen kl 21.00, helt färdig vill jag lova. Somnade före barnen men de var inte så långt efter mej! Det är så himla skönt att kunna somna så tidigt och vakna pigg när kroppen sovit färdigt.

Lördag var det mys coh slappa för hela slanten. Peter spelade golftävling och kom 5:a, inte illa med tanke på att han tog grönt kort förra sommaren. På kvällen kom brorsans barn och sov här eftersom Marcus skulle spela, så barnen lekte och härjade en stund innande somnade och laddade för söndagen.

Oj, oj, oj vilken söndag sen då! Mathilda hade samling vid konstgräset kl 8.10. Spelade sin första match kl 8.30 och givetvis så gjorde hon mål i den matchen, den enda som jag INTE såg. Peter tog nämligen hand om henne och Sebban som skulle spela tidigt medans jag fixade matsäck och fick ordning på den 4 andra barnen här hemma. Ja, 4 barn, hade Mattheus, Sissel, Mio och Moa att fixa till. Se till att alla fick med allt och att matsäcken kom med. Sen spenderade vi hela dagen vid konstgräset. Jag och barnen kom dit vid 9.30 och var hemma vid 19 på kvällen. Jag, Mathilda och Moa var hemma en liten snabb sväng efter att Mathilda spelat klart. Fy farao, fick leta fram vinterjackan och pälsa på Moa mer kläder för fy va det blåste och va kallt. Men vi hade ju tur att det inte regnade iallafall. Ooops glömde ju nästan det viktigaste: Mathildas klass vann!! Och vilka resultat sen då 8-0 8-0 5-0 och finalen med 4-1.

Tyvärr gick det inte lika bra för Mattheus, de blev 3:a

Ja, en späckad helg kan man säga.
Nu blir det lite bloggläsning och annat innan det är dags för "Lite Sällskap".

Kram Majsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0