Mormor, mamma, dotter dag

Ja, igår bar det av till Karlstad, mamma, jag och Moa. Gissa om det va skönt att få åka så "ensam". Inga barn som påkallade uppmärksamhet, behövde gå på toa, som ville ha glass, som undrade när vi skulle hem, bara Moa som med all rätt krävde lite käk emellanåt men vem gör inte det?

Vi åkte halv nio på morgonen och kom hem ca nio igår kväll. Ingen stress alls, helt underbart.
Weronica tog hand om Mio och Mathilda, efter skolan/dagmammans slut, fram tills Peter kom hem. Tack för det Weronica! Mattheus följde med en kompis efter skolan. Allt löpte helt smärtfritt för alla parter, tror jag i allafall.

Mamma och jag hade i alla fall en toppen dag. Skratt och gråt omvartannat. Kollade nog in de flesta butiker i Centrum och några på Bergvik.

Det hela slutade med att följande plagg fick lov att följa med oss hem:

Till mej
1 par svarta leggings (H&M)
1 stickad beige kofta (Gina)
1 stor skjorta grå (Kappahl)
1 par linnebyxor svarta (H&M)

Till barnen
Randigt linne/klänning och grå leggings till Mathilda
Jeans och shorts till Matthues
Tröja till Mio
Strumpbyxor, mössa och body till Moa

Till Peter
Fotfil och fotkräm, inte det mest romantiska med mycket välbehövligt!!

Ska fixa till de små modellerna för foto nån dag.

Ja, denna dag var välbehövlig för både mamma och mej. Och jag tror även för de andra i familjen, vi behövde lite andrum från varandra, det va ett tag sen. Men nu lär det dröja för snart är det sommarlov och då är de ju hemma hela dagarna.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0