M som i ...

... minus. Japp idag bar det av till Essence hälsa & skönhet för UCW behandling.
Fick fylla i lite info sen var det av med kläderna och dags för mätning. Kan ju säga så här, jag var ganska nöjd med att hon inte berättade varje mått... hon mätt och skrev ner.
18 olika mätställen
Haka, hals, över brösten, runt brösten, under brösten, revbenen, midjan, magen, rumpan, höfterna, högt upp på låren, mitt på låren, strax ovanför knät, vaden, ankeln, biceps, strac ovanför armbågen och handleden. Mätpunkterna på armar och ben x med 2 när man räknar resultatet eftersom man har två av dem.

Färdigmätt och dags för inlindning. Varma lindor som legat i lera. Till en början varm och skönt men lindorna svalnade ganska fort så det blev lite kallare. Tog en liten stund att få alla 30 lindor på plats men hade förväntat mej längre tid än vad det faktiskt tog.

Sen var man som en mumie och fick då klä på sig en "rymddräkt", lägga sig på britsen med några filtar. Sen var det bara till att vänta å vänta, läsa å läsa....
Sen 1 timme senare så var det äntligen dags att få se om det hänt något... spännande värre vill jag lova.
Sakta men säkert tittade kroppen fram under alla lindor igen och jag tyckte mej se en liten förändring runt magen.
Fram med måttbandet igen.
Alla mätställen hade hon märkt ut med penna så hon visste vart hon skulle mäta igen.
Samma procedur som tidigare. Mätte under tystnad och skrev ner måttet. Var ganska nyfiken kan jag lova men men...
- Nä, nu måste jag kolla igen, säger hon när hon mätt midjan.
Mätte igen och skrev.
Då var jag tvungen att säga nåt: - Var det för bra för att vara sant?
- Ja, lite svarade hon då.
Inte blev jag mindre nyfiken på det totala resultatet.

Så klart!
Lite frusen och jättenyfiken. Men fick snällt vänta lite till. Jag fick ta på mej kläderna och hon gick och räknade samman allt.

-Ja, över femton var det ju iallafall sa hon. -19,9 cm totalt. Inte fy skam för 1 timmes pressande i lindor tycker jag. Visst jag hade hoppas på mer när man läser och ser vad andra kan minska. Men det kanske kan bli fler gånger. En liten morot till mej som belöning för fler - kg!
Leran fortsätter verka i 3-4 dagar efter så jag kan fortfarande minska mer. Har kvar märkningarna på kroppen så jag kan ju kolla om några dagar igen.

Jag för mej var det en ganska go stund faktiskt, fick höra att alla inte tyckte det. Men jag had einga som helst problem med det. Det bästa va allt var nästan att jag kunde ligga på bristen i en timme utan att få ont i svanken. Antagligen så beror det på att lindorna stabiliserade det hela. Kankse ska linda mej varje dag och samtidigt tappa några cm ;)

Ha det gott, nu ska jag fixa en kopp te till mej. Trots att kaffe, te, socker, salt, kolsyra bla. skulle undervikas under de 4 första dagarna. Men te och kaffe gällde i större utsträckning.

Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

men du det där med lindorna är ju ingen dum ide för din svank..

det kanske finns nåt resår bälte eller liknande du kan få från sjukgymanst eller arbetsterapi??

2010-10-15 @ 10:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0