Hinner inte med!!

Oj, vad dagarna bara rusar iväg!! Hinner inte riktigt med känner jag. Huset ser minst sagt ut som om en bomb exploderat i samtliga rum och jag skojar inte!! Det är saker överallt. I vårt gamla sovrum håller vi på att bygga nya garderober, kläder överallt utom i garderoberna (än). I vårt sovrum står fotöljen som brukade stå i gamla sovrummet, jag får kliva över den för att komma fram till min sida av sängen. Hallen uppe är occuperad av dockvagnar och dockar. Mathildas rum har blivit utsatt för en papperstornado, ligger papper ÖVERALLT där inne. Mattheus och Mios rum har det snöat i. Ja, det kan man tro i alla fall eftersom nån har roat sig med att smula sönder frigolit som var med i garderobskartongerna. Hallen nere ser ut och känns som en grusplan. Köket!!??? Leksaker, kläder, reklam, post och annat smått och gott i en salig röra. Tv rummet, rummet där ALLT hamnar på golvet, kuddar, filtar, böcker och leksaker. "Matsalens" bord är belamrat med lego sorterat i div. burkar i färg ordning och där det finns lite plats kvar där ligger det ritningar och färdigbyggda moduler. "Musikrummet" är överfyllt med leksaker, kläder, färdig byggt lego, tvätt som hänger på tork, tvätt som borde bäras upp och en massa annt. HUR ska jag hinna jobba??? Skojar bara. När man är hemma så blir det mycket mer skitigt och mer att göra. Men just nu är det liiite mycket.

Måste plocka fram det som ska med på loppisen på lördag. Vad man nu ska ta med???
Men varför bygger du lego, undrar ni säkert. Har bestämt oss för att sälja en del och det ger mer klirr i kassan att sälja kopletta satser med ritning än 5 kg lego. Så polisstation, div. Star wars, Batman, Indiana Jones lego m.m. ska snart läggas ut till försäljning. Gött på flera sätt.

Nä, nu ska jag slappa lite innan ögonen stuper igen. Har varit en hektiskt dag ( lite mer än vanligt) men hoppas på lite mer lugn i morgon.




Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hihi jag har massor från Johanna och min sambo tycker nog att det faktiskt räcker med kakfat och diverse annat jag släpat hem genom åren men jag kan inte få nog :-)



Fick du sålt något på loppisen?

2011-03-27 @ 09:54:10
URL: http://johannak06.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0