Tröttheten byttes utan mot ...

... glädjerus!

Va sjukt trött i morse, vet inte riktigt varför men la mej på soffan när de stora barnen gått till skolan och hade verkligen problem att hålla ögonen öppna. Slumrade till en liten stund när Mio vaknade och kom ner. Han höll ett öga på Moa åt mej. Piggnade till ganska fort efter att jag fick ett telefonsamtal. Det som jag väntat sen förra veckan och svaret va det som ajg trodde men jag va redan inställd på det och vi kom fram till en lösning på det lite längre fram så på ett eller annat sätt så löser det sig.

Fick en massa energi och en spark i baken tackvare samtalet så jag satte mej för att knåpa ihop en cv (tur man hade kvar en gammal som man kunde kika lite på) och ett personligt brev.
Skickade iväg två helt olika ansökningar på nån timme. Kontaktade min handläggare på AF och informerade honom om läget. Hann inte mer än klicka på skicka det mejlet till honom, så ringde det på mobilen. Ett 08 nummer.... en säljare till tänkte jag. Idag har jag fått ett x antal säljare i luren, sååååå tråkigt. Svarade iallfall och det var ju tur att jag gjorde.
Den sista ansökningen som jag hade skickat in måste jämt ha landat i deras inkorg och jag blev uppringd ganska omgående.
Antingen så finns det ingen som söker den tjänsten eller så hade jag något som de gillade.
Anställningen är en behovs anställning, mestadels tordagas och fredagar, ev. helger nån gång.
Vill inte avslöja så mycket men jag kan säga att jag länkade min matblogg i det personliga brevet och kanske var det det som gjorde att jag blev intressant.

Så imorgon hoppas jag att ni alla håller tummarna för att det går vägen för mej. Jag ska nämligen ha en anställningsintervju via telefon med dem i morgon.
Ser inte detta som mitt framtida yrke men som en väldigt rolig erfarnehet och som extra jobb. Har ett annat mål som jag jobbar mentalt på att ta tag i. Och måste försöka fixa det till veckan. Men vem vet, om jag får ett ja på denna anställningen så kanske jag fixar det lättare. Alltid lättare att söka och få jobb om man redan har.

Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

gud vad.kul!!! grattis!!hoppas det blir toppen!!

2011-05-18 @ 13:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0