M som i ...

...mastodont röj!! Shit vilket röj det blev. Hade lite ork och motivation till att ta tag i röran här hemma som uppstått under sommaren. Började rensa i killarnas garderober. Uppdaterade lite i minnet vad som behöver införskaffas nu i höst. I Mios garderob blev det inte mycket kvar, den lille killen har växt så mycket på längden så alla långärmade tröjor blivit förkorta i ärmarna. Så himla skönt att få det gjort. Bort med allt det som inte används och som de har växt ur och bort med sommarkläderna. Så snart blir det lite uppdatering av deras kläder. Mathildas är redan fixad, det mesta i alla fall, men sen finns det ju så mycket fint till tjejer att köpa!!!

När jag väl höll på så hittade jag lite mer motivation så jag satte igång med alla kläder som bara blivit slängda i soffan som står i vårt gamla sovrum. Sängkläder, dukar, gardiner, filtar, Peters kläder och mina. Allt är nu fixat i ordning. Dessutom så har försäljningen av kläder de senaste veckorna gett mersmak så nu ska jag göra iordning kartonger med de fyra s:en på. Ska ställa dem i gamla sovrumet så de står lättåtkomligt. De fyra s:en är alltså spara, slänga, skänka, sälja.

Till helgen har min kusin sin bytardag i Skövde, dit har jag lämnat kläder och skor för massa pengar. Och jag blir glad för varje liten kr som det säljs för. Kläderna som inte säljs får jag tillbaka och kan sälja här hemma om jag har någon som är intresserad av dem. Men jag hoppas och tror att det mesta kommer att bli sålt där. Har satt låga priser och kläderna är i mycket fint skick. Både Mattheus och Mathilda är inga barn som sliter på sina kläder så overaller, vinterjackor och termobyxor är kanon fina och jag har satt max 200:- på ett av seten, de andra ligger på 80:- - 150:- så jag håller tummarna för att det blir sålt. Pengarna som vi får de som sålts ska vi lägga på badrummet så det blir klart nån gång.

Har redan börjat sortera inför vårens bytardag också. Sommarkläder, sommarskor och leksaker. Leksaker går visst jättebra på bytardagarna och vi har massor som ligger i förrådet men eftersom det var min moster som var snäll och tog med våra saker till Skövde så kunde vi ju inte skicka med hur mycket som helst. Men nu under hösten så ska jag och barnen gå igenom alla gamla leksaker och fixa iordning för försäljning. Pengarna som vi får in då ska vi lägga på sommarens semester till Öland. Toppen idé från Mattheus tycker jag. Det var hans idé så nu får de själva vara med och bestäma vad som ska säljas och vad som ska sparas.

Givetvis kommer jag att berätta för er hur det gick med försäljningen när jag får reda på det. Tycker att tjejerna som anordnar dessa dagar (mion kusin och en vän till henne) gör ett toppenjobb. Alla kläder som inte säljs och som säljarna inte vill ha tillbaks lämnas till behövande. Skulle vilja göra detsamma här coh vem vet när jag varit där nere till våren kanske jag blivit ännu mer taggad och genomför det själv här hemma.

Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

ååå!!! jag tycker verkligen sånt är HÄRLIGT ....EFTERÅT! hahaa

skulle verkligen också behöva gå igenom ALLT i måns grejjer.

både t-shirtar, byxor, kallingar. vinterkläder osv. kanske skulle försöka göra det nån dag



du har väl på dig stegräknaren när du springer omkring hemma också. blir ju massa mer steg än vad man tror

hoppas du får en underbar dag

2010-08-31 @ 11:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0