Återvinning

Ja, idag vankas det kalas för vår stora kille! 10 år på måndag, fattar inte vart åren tar vägen men men...
Håller på att förbereda kalaset för släkten och jag älskar att fixa till det lite fint på borden. Dagens dukning går i återvinningens tecken. Den svarta duken är en gammal som var beige, fläcking och allmänt tråkig. Färgade den svart i går och idag känns den som ny! Den röda löparen är en gammal gardinläng som vi delat i två. Ljuslyktorna var bronsfärgade innan jag sprayade dem svarta. Och den stora svarta vasen var spygrön innan även den fick sig en dusch av den svarta färgen. Allt känns som nytt och jag är så nöjd!!
Pricken över i:et är ju den underbara tulpanbuketten som min älskade mamma kom med. Gör dock lite ont eftersom det va pappas älskling blommor. Han hade som tradition att på julaftonsmorgon åkta till Ebbe och köpta tulpaner som han seda åkte runt i stan till gammla och unga nära och kära. I fjol när ahn inte orkade åka själv så fixade han ändå blommorna med som mamma fick lämna. I år blir det inga....





Nä, nu måste jag forsätta....


Kommentarer
Postat av: wero

Ååå va fina! Du kan få en bukett tulpaner av mig.. inte samma sak men alltid något! Kram <3

2010-12-18 @ 18:17:37
URL: http://misswero.blogg.se/
Postat av: Marielle

Ja visst var de fina!! Tack bättre än inget :) Kram å tack för att du finns i mitt liv!

2010-12-18 @ 23:01:45
URL: http://mariellethorin.blogg.se/
Postat av: lillemor

otroligt snygg dukning. bra återvunnet:))

2010-12-19 @ 10:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0