God Jul

Ögonen är så trötta, svanskotan värker, benen känns om bly.... Ja, jag är säkert inte ensam om det. Har grejat hela dagen, fixat sista klapparna, bakat, gjort godis, plockat undan, stukit, plockat fram..... Lämnade med varm hand över det återstående till min älskling för någon timme sen. Tog barnen med upp och la oss i vår säng, kollade reprisen av julkalendern och myste lite. Tog inte många minuter innan Moa och Mio sov. Mathilda somnade nyss och Mattheus kämpar fortfrande, vem kommer inte ihåg hur svårt det var att somna natten till julafton. Det va ju nästan omöjligt!

Ja, tror jag allt är klart för morgondagen. Om inte, vad gör det? Det blir ju julafton ändå och Tomten kommer oavsett pynt eller inte. Det viktigaste är iallafall fixat, julklapparna, skinkan, köttbullarna och sällskapet. Tror att det är det som är det viktigaste för mej i morgon.

Kommer bli jobbigt imorgon. Peter och några av hans kompisar går som vanligt till deras gamle vän på kyrkogården vid 10.30. Det är en kär gammal vän som dog på julafton 1997. Tycker det är en fin tradition att de samlas lite innan, tar en kaffe elelr så och går sen tillsammans till hans grav och tänder ljus. Jag gick med förr, innan barnen, men nu blir det bara stressigt och tror att killarna tycker det är skönt att få vara ensamma.
Innan de ska dit hoppas jag vi kommer iväg till minnneslunden för att tända lite ljus för pappa. Kan verkligen inte fatta att det snart är ett år sen han dog. Saknar honom så ofattbart mycket. Kan fortfarande "se" honom i huvudet och höra hans röst.

Ja, det kommer bli jobbigt men vi har varandra, vi sitter ju i samma båt alla som kommer att vara här. Och barnen gör att det blir lite lättare.

Så nu vill jag bara önska er alla

En riktigt God Jul

Varma kramar
Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

ja ha en riktigt god jul nu på er allihop!!!

2010-12-24 @ 09:10:33
URL: http://minimamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0