Julefrid

Oj va tyst det blev!!!
Sitter i soffan ENSAM, kan välja de program JAG vill se, ligga i soffan hur och var jag vill. INgen som "knör" ingen som ska ha hjälp eller uppmärksamhet. Bara jag, datorn, tv:n å alla ljusen. Ska försöka att ta vara på denna stunden. Har itne hänt särskilt många gånger de senaste 10 åren att jag varit helt ensam utan en massa saker som ska göras.

Började dagen med sovmorgon grande!! 11.30 behagade jag att masa mej upp. Alla var lite trött idag. Moa somnade ca 01.00, Mattheus och Sebban vid 01.30 Mio och Mathilda strax efter 01.30 och jag nån gång vid 02.00. Peter han somnade nån gång vid 21.00....
Efter frukosten så röjde jag undan efter gårdagen, inte så mycket men en del. Lite disk och annat småplock. Passade på att göra allt innan de andra åkte till Peter mamma. Hade bestämt mej för att bara vara när de åkte. Brorsans pojk, Sebban, var kvar så när allt var undanröjt så spelade vi tv-spel. Nåtot nytt som de fick i juklapp igår. Riktigt kul!! Brädspel fast på wii:t. Ska kolla lite nu när jag är ensam så jag kan förklara för barnen sen när de kommer och ska spela. Blir alltid väldigt rörigt när alla 4 springer runt och vill veta hur man ska göra.

Gårdagen va precis som en julafton ska vara. Vi stressade inte, vi njöt av maten och varandras sällskap. Skrattade och gråt. Många tårar och stor saknad, konstigt vore det väl annars. Barnen fick vänta läääänge på Tomten men när han väl kom så var de super nöjda. Mio skakade i hela kroppen av spänning, men gissa om han var nöjd över sitt ds!! Han öppnade det först och ville inte öppna de andra utan ville spela direkt.
Alla var supernöjda över sina saker och känner nog att i år var det riktigt bra saker de fick, inget trams som kommer bli liggandes eller så.

Nä, nu ska jag fortsätta njuta av ensamheten. Hälla upp en Teqila Rose och fylla på mer kaffe och sen är det bara att ladda batterierna.

God fortsättning till er alla!
Kram Majsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0