Många bollar ...

... i luften är det minsta man kan säga att jag haft idag. Phu, inte många minuter sittandes så det är vädigt skönt att kunna få lägga sig tidigt i sängen och surfa runt lite på nätet och samtidigt slö kolla på tv.

Har fått två vän beställningar på smörgåstårtor, en stoooor och en liten. Jätte kul att få hjälpa till, vill inte ha pengar för arbetet, bara vara snäll liksom. Så idag har jag "klätt" den stora som ska vara till i morgon, låter den stå och dra under natten och dekorerar den till morgonen. När den är gjord så klär jag den andra och låter den stå tills lördaga morgon då den ska ätas. Lite fix och trix men jättekul!!

Sen har vi bakat fyra st jordnötkakor. Mamma skulle ha två till sitt gamla jobb och då passade jag på att göra en som Peter ska ha med till jobbet och bjuda på, men så ville ju barnen smaka så det blev en till. Receptet hittar ni på min matblogg givetvis genom att klicka här .

Dessutom så är Mio och Moa sjuka, snuviga, hostar och har ont i halsen. Mio "klarar" sig ju själv, han kollar film, spelar tv-spel, sitter vid datorn och härjar runt som vanligt. Moa däremot vill inte sitta själv, sover bara smååååå kooooorta stunder, äter nästan inget .... Inte lätt att vara liten. Men men det är bara att kämpa på.

Men imorgon är det fredag och jag tror vi ska slå på stort till Idolfinalen, massa mys och god mat.

Sen måste jag berätta en annan sak också. Köpte ett nintendo ds med två spel till barnen i julklapp via blocket. Köparen ville att jag skulle betala direkt om han skulle skicka det, om jag hämtade det var det inga problem men han ville inte bli lurad. Allt kändes bra så jag överförde pengarna och han skulle skicka grejerna samma dag (torsdag eller fredag) Brorsan sa till mej att: -Nä, det är lurigt tänkt om han lurar dej va gör du då?? 1000 kr fattigare...
Måndag - inget spel
Tisdag - inget spel
Onsdag - inget spel, jag mejlar honom och frågar hur han skickat det och när.
Torsdag - inget spel, mejlar honom igen, jätte orolig för att han inte vill stå för det emn utan att jag säger något så säger han: - Om du inte har spelet imorgon fredag så överför jag tillbaks pengarna. Va säger man??? Tror det kanske inte förens jag har pengarna på kontot men jag har ju det skriftligt så .... Men jag skrev till honom att jag blev jätteglad för hans men vill ju ha grejerna i första hand. Så nu håller jag tummarna för att grejerna dyker upp i posten i morgon.

Nu blir det lyxfällan.
Ha det gott!

Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

han har antagligen inte ens skickat det förrän igår torsdag eftersom han skrev "har du det inte imorgon får du tillbaka pengarna".

är otroligt sällan man blir lurad..

jag handlar bara på tradera.

där har man en chans i alla fall . men blocket är trixigt. hoppas det går bra

2010-12-10 @ 08:48:15
Postat av: lillemor

hur gick det?? fått nåt DS?

2010-12-10 @ 19:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0