Phu ...

Oj, oj, oj vilken helg!! Fredag fullt ös med 10 killar som sprang mellan källaren och övervåningen. Kollade film, käkade pizza och spelade fotboll. Jag, Mathilda, Sissel och mormor vi bakade tårtorna till släktkalaset som vi hade i lördags. Mattheus va jätte nöjd med allt såväl mat som presenter.

Lördag så fixade jag här hemma för kalaset på kvällen. Gillar att ha kalasen på kvällen. Tycker det är trevlig och ett bra tillfälle att ta vara på att få träffas allihop. Inte så ofta man gör det annars. Lika trevlig som vanlig med god mat, ett gott rödvin, kaffe, tårta, glada skratt och massa prat. När alla gått så stupade vi nästan i säng. Hade varit en hektisk dag med förberedelser, träningar och annat.

Söndag - slappardag!! Eller kanske inte. Mattheus hade match och man blir allt bra stolt (även om det bara var en träningsmatch) när han gör 1 mål och 5 assist på en match. Sen hade vi våra goa grannar här på lite kalasfika. Är verkligen så lyckligt lottade med dem. Superduper grannar!! Hoppas att de känner likadant, tror det iallafall. Behöver aldrig skämas för att be om hjälp eller fråga om något. Helt underbart. Sen har ju barnen jättekul med varandra. Deras minste är 4 månader och han satt i mitt knä framför Moa och gissa om hon va överlycklig. Denna lilla tjej som är helt tokig i dockor!! Rena himmelriket för henne med en riktig "docka". Ska bli såååå kul att se hennes reaktion på julafton när hon får sin docka och dockvagn.

Idag fyller Mattheus år och de lovade vi att vi skulle fira ute idag, han skulle få välja vilket café han vill gå till. Skulle testa Oscars ville han men där var det stängt. Vilda Hilda likaså. Så vi hamnade på XO, inte helt fel, gillar verkligen det men skulle ju testa något nytt. Ja, ja han blev nöjd iallafall. Sne hem och spela Monopol City som han fått i present idag. Lite annorlund jämför med "vanliga" Monopol, men verkar kul bara man får sitta ifred och lära sig allt. Va inte igår jag spelade Monopol direkt....

I present så hade han önskat sig pengar och presentkort bla. Jag frågade vad han skulle köpa och då räknade han upp mågot som han inte tidigare nämnt, en innebandymålvaktshjälm. Har inte en aning om vad en kostar i butik men av en slump så hade jag kollat på en när jag var på Returen förra veckan. Sa det till honom och han skrev en STOOOR komihåg lapp till mej imorse om att jag skulle åka dit och köpa den idag om den fanns kvar. Hade tur, den fanns kvar. Priset 30 kr!! Han var överlycklig, nu vill han bara att mamma ska förbarma sig över den med lite svart färg, inte för att det behövs men ok den blir ju inte fulare av det antar jag.

Idag har jag fått nintendo dset till Mio som jag köpte på blocket efter många om och men. Äntligen, dessutom var det med 5 spel inte 4 som säljaren hade sagt. Bonus till mej!! En julklapp till "gratis"

Nä nu ska jag försöka sova lite, imorgon är det sista dan på ca 3 veckor som väckarklockan måste ställas. GIILLA!! Så imorgon blir det julavslutning i Mathildas klass och sen julgodisbak.

Sov sött!
Kram Majsan

Kommentarer
Postat av: lillemor

gud vad skönt att allt löste sig med DSet till slut. och att alla kalas gick toppen.

låter som en toppenproppen helg:)

ska ner till returen nån dag och leta struvjärn. Ernst inspirerade mig igår.

ha en god jul!!

2010-12-21 @ 07:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0