Tredje advent

Hallå vart tar alla dagar vägen?? Redan tredje advent!! Veckan som kommer innehåller massor av saker. Bak, flera olika pyssel, badhus, shopping, kalas, kalas igen, innebandy match och sen allt det vanliga som skola, matlagning, planering, läxor, tvätt, städ och sen ska jag försöka klämma in lite målning och annat jox i badrummet så man kommer någon vart med det projeket. Rörmokaren kommer på tisdag igen och då tror jag han gör färdigt det han kan, sen är det "bara" för oss att göra resten innan han kan komma igen och göra det sista.

Idag har vi bakat lussekatter, lussebullar eller saffransbullar... kärt barn har många namn. Jag är ingen hejare på "bullar", oftast blir de för kompakta och så smakar bara bra när de är nybakade och fortfarande varma. Men denna gångne hittade jag ett recept som blev toppen! Ett recept jag troligen kommer att hålla fast vid.

Som jag sa tidigare så är det mycket på g under veckan och en av anledningarna är att barnens adventskalender, som jag gjort själv, innehåller lite gott och blandat. I år blev det inga "leksaker" i utan istället är det tuggummi, polkakäppar, änglaspel och en massa små lappar. På lapparna skriver jag saker vi ska göra just den dagen. Tex igår var det filmmys, barnen fick välja film och vi (jag, Mathilda och Mattheus) låg i sängen och kollade och käkade chips och godis. Peter satt vid datorn, Moa sov och Mio hade hyrt sovplats hos mormor.
Vilken film sen!! Jag grinade nästan hela filmen!!! Tror den hette en Tomtesaga, en finsk film men dubbad till svenska och inspelad i Lappland tror jag. Handlade om hur "Tomtefenomenet" kom till. Barnen gillade den också, för trots att jag grinade nästan genom hela så gillade jag den verkligen.

Tillbaks till kalendern. Under veckan ligger det lappar om pyssel, badhusbesök, bakning och sen har vi kommit på (mamma och jag) att vi nog måste klämma in ett pyssel till. Återkommer under veckan om resultaten av dem.

Hmmm nu har bloggen visst bestämt helt själv att jag ska skriva med feta bokstäver också, hånar den mej??? Det är ju inbyggd webbkamera på min nya älskling.... Ligger ju här i sängen halvnaken och kanske skymtar min bleka magen fram....

Nåväl nu blir det lite mer bloggande på www.msomimat.blogg.se så vi ses där.

Hoppas ni haft en bra söndag!
Kram Majsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0