M som i ...

... mogna?? Kollade min ena blåbärsbuske idag och det så inte bra ut. Bären var mogna men pytte pytte pytte små och torra. De stackarna måste ha torkat i värmen, trots att jag har vattnat dem. Ja, kanske inte så jätte mycket eftersom de har sett bra ut, nu i efterhand så får man ju lite dåligt samvete och inser att man skulle ha gett dem mer. Den andra busken bredvid ser däremot mycket mer lovande ut, konstigt nog. Kanske är det inte vattningen som är orsaken ändå?

I samma låda har jag massa smultronplantor och jordgubbar. Mio fick sig en tiotal solvarma och solmogna smultron. DET ÄR SOMMAR DET!! Tror jag ska kolla om blomsteraffären har några plantor kvar i morgon, de säljer ut, sista dagen i morgon innan semesterstängning. Hoppas de har några, då ska det bli mer här hemma nästa sommar.

Förövrigt så kommer det nog bli en heldel plock här hemma i morgon. Ska ha lite folk här på lördag och just  nu ser det ut som en orkan dragit in i köket. Sen måste den tagit fläkt vägen till övervåningen för resten av undervåningen är ok, bara några småsaker som ska plockas bort, men övervåningen.....
Ja, det är nästan så jag hoppas på regn i morgon så man kan vara inne och städa med gott samvete, men det vill jag ju inte egentligen.

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0