Ordning och reda

Ja, idag har det varit ordning och reda här hemma vill jag lova. Vet inte hur många ärenden jag har fixat, saker som jag dragit mej för länge, glömt bort, skitigt i men idag blev det gjort.

Peter han har fixat till taket på burspråket. Det hade börjat flagna och rosta och vi har pratat om det i flera år och idag blev det fixat. Superfint!! Kul när man tittar ut från sovrumsfönstret och ser ett snyggt, blänkande rött tak istället för det skitiga, rostiga, flagnade taket.

Ett av ärendena som jag har fixat gällde två spel som jag beställt till barnen i början av juni. De hade inte släppts än när jag beställde dem så jag väntade. Normalt sett så brukar de komma samma dag som de släpps men inga spel har dykt upp trots att de släpptes 11/6 och 4/7. Ringde till företaget och kollade vad som hänt. Svaret: Du har beställt för så mycket pengar så vi kan inte skicka dem till dej förens du har betalt den fakturan som du fått. VA??? Varför informerar man inte om detta?? Fakturan som jag har hos dem ska betalas nu i dagarna så jag skulle alltså inte få spelen förens nästa vecka tidigast. Bad honom avbeställa och berättade att det fanns andra företag som gärna vill ha mina pengar och där man kan få dem mycket snabbare.
Efter samtalet så gick jag in på företaget och sa upp alla mina konton hos dem. Vill inte nämna deras namn men de har flera olika kategorier som man kan välja att gå med i. Och vi var med i 3 eller 4 av dem och nu miste de oss. Gick sedan in på ett annat företag sida och beställde spelen igen och gissa vad som kommer i morgon i brevlådan?? Japp, redan i morgon kommer de alltså. Så nu lär det dröja innan jag bli kund hos dem igen kan jag säga. Finns andra att handla av, helt klart.

Ett av de andra ärendena var att säga upp mitt abbonemang för mobilen, eftersom vi har skaffat nytt till hela familjen. Telefonkön beräknades till mer än 10 min så jag valde att bli uppringd. Gissa när jag blev uppringd?? Ca 6 timmar efter att jag ringde till dem!! Hmmm inte helt ok eller? Hade då redan löst problemet vid chatten coh sedan faxen. Så var det löst också.

Så himla gött att få ordning på saker och ting. Vilken befrielse!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: lillemor

åå vaad skönt..det är ju så gött när det är borta och inte hänger över en längre:)

man behöver såna dagar ibland:)



hur går det med trädgården

inga kort på dina nya blommor?

2010-07-07 @ 09:05:31
URL: http://www.minimamsen.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0