M som i ...

... mod. Stackars lilla Mathilda, hon har ett stort kontrollbehov när det gäller vissa saker. Hon är väldigt blyg och trivs inte i stora grupper. Har lätt för att "connecta" med ledare, är blyg, tyst, tar igen plats och blir osäker. Har börjat med fotboll och redan innan andra träningen så började hon att gråta för att hon inte visste vad alla hette, vem som var vem, för att hon inte kunde reglerna ....gjorde så ont i mej att se henne så ledsen. Man vill ju försvara, ge trygghet och finnas beredd hela tiden samtidigt som de måste få testa, bli ledsna, arga och glada.

Hon gick i alla fall på andra träningen men började med att stå lite bredvid och var lite ledsen. Pappa var med. Vi bestämde när hon gick att hon skulle testa 3-4 gånger till för att se om det var hennes grej. Men jag tror att fotbollsskolan idag har gett henne mersmak.

Måste säga att hon är modig. Stod bredvid mej innan allt drog igång, uppmanade henne frlea gånger att gå och leka med tjejerna som går i hennes klass som hon känner men hon vill inte. Står och trampar lite nervöst bredvid. Jag berättade för henne att jag inte skulle vara kvar hela tiden utan at jag skulle gå hem och sen komma tillbaks. Det ville hon inte, men när allt började så glömde hon mej. Jag var kvar en stund men gick se hem för lite lunch och återvände sen. Hon hade jättekul och längtar tills i morgon. Behöver jag säga att det var en nöjd, glad och modig tjej som somnade här bredvid mej nyss?


Kommentarer
Postat av: lillemor

åå vad härligt att det släppte.måns är också mkt sån.får nästan panik om han inte klarar ALLT,veta allt. klara allt.. på en ggn..funkar inte det vill han aldrig gå mer. men bra att prova en tre-fyra ggr så man har chansen att komma över "spärren" innan man ger upp:) så go tjej:)

jag la ut en bild på facebook på poolen.

sov gott!!

2010-06-15 @ 00:22:57
Postat av: Linda

Sofie tycker det är roligt på fotbollen när de värmer upp. Men matchen har inte varit någon favvo. Men nu verkar det ha släppt. Skönt att de kan få röra sig. Nervositeten släpper nog snart :)

2010-06-15 @ 20:18:33
Postat av: Marielle

Lillemor: Ok, jag är/var oxså sån. En anledning till att jag inte har körkort....När jag va lite testade jag massa saker, men slutade nästan omgående eftersom jag "inte kunde" från början.

2010-06-15 @ 21:58:49
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0