M som i ...

... mamma. Ja, det är vad jag är i första hand och jag älskar det. Sen Moa föddes har frågorna och kommentarerna haglat angående hur jag hinner, hur jag orkar, att jag orkar ....
Jag har sedan jag var jätte liten ÄLSKAT barn, fråga min mamma, lekte förmodligen inget annat än mamma, pappa, barn. Hade hur många dockor som helst.

Bestämde mej tidigt för att jag ville har "många", 4 har alltid kännts bra av nån anledning. Idag står jag/vi här med 4 helt underbar liv och är verkligen 4 liv rikare. Tänk allt man får vara med om tack vare dem och vissa saker pågrund av dem.... Skulle aldrig vilja vara utan dem. Och de har ju inte blivit till av en slump. Men nu känner jag mej ganska nöjd, men man ska aldrig säga aldrig, sägs det ju.

Men hur fixar jag allt då?
I min värld så är det inte så viktigt med nyskurade golv varje vecka, strukna skjortor i garderoben och damma varje torsdag. I min värld är lekparksäventys, tv:spel stunder med barnen, hemlagad mat, nybakade bullar och glada miner mer värt. Inte kommer barnen tacka mej när de blir stora för att jag höll huset så välstädat, nä snarare hoppas jag att de tycker att jag har egnat min tid åt dem. Delat glädje och sorg med dem. Stått vid deras sidor i vått och torrt. Hittat på saker med dem, stora som små. DET är saker som jag hoppas att de tackar mej för och INTE för att jag skurat golv!








Kommentarer
Postat av: lillemor

det är en otroligt bra inställning till livet:) helt rätt:)

det är så man ska göra..



men...en sak som jag oroat mig för är inte just dina barn mm..(det har jag redan fattat att du är bäst på)

men du gör tusen saker varje dag ..tex innan dopet var jag rädd du skulle gå på knäna på själva dopet..

jag blir orolig över att du inte sitter ner.. typ..alls..men det gör du säkert:) man skriver ju inte allt:)

och jag vet att när man rabblar upp saker så där så låter det otroligt mkt..men kanske inte extremt med tanke på hur många timmar man gjort det på..



men för min del är jag mest orolig för hur DU mår, så att du KAN göra alla dessa saker..bryr mig om dig liksom:)



men det känner du väl själv om du pallar eller inte.



fortsätt så!! du är en toppen mamma!!!!

kram

2010-06-16 @ 09:20:27
Postat av: lillemor

förresten??

är imorrn "sista" dagen??

dagen för koll och belöning va?

hur känns det som det har gått?

2010-06-16 @ 09:31:01
Postat av: Linda

Känner på samma sätt :) hinner inte städa. Men hinner vara med mitt barn. Det är det viktigaste. Du är bäst <3

2010-06-16 @ 21:07:51
Postat av: Marielle

Lillemor: Tack för fina ord å för att du bryr dej. Jag mår nog ganska bra av att fixa å dona. Men ibland händer det att jag tar det lugnt oxså;) Efter skolavslutningen höll jag på att somna vid datorn vid 15 tiden. Gick då å la mej i soffan tills jag hörde att studenterna var på g här uppe i korset. Gick dit å kollade kortegen sen hem igen å fortsatte slappa. Va helt slut i kroppen, det kommer ju efteråt liksom. Gör bara sånt jag tycker är kul och det som faller mej in. Är nog väldigt lik min mamma... hon trivs bäst av att få greja inte bara sitta. Men jag älskar ju tv:spel och har beställt 3 nya så det kommer bli en del spel på kvällar, nätter å regniga dagar, I LOVE IT!!



Angående utmaningen: Japp sista dagen i morgon. Se dagens inlägg. Funderar över belöning.



Linda: Tack! Hoppas å tror att jag gör rätt:) Kanske ger dem en massa allergier å annan skit pga av jag inte orkar/vill/hinner städa;)



Största kramen till er båda!

2010-06-16 @ 23:02:47
URL: http://mariellethorin.blogg.se/
Postat av: Carina A

Var bara tvungen att kommentera bilden på Mattheus.Det är verkligen en Holm:)Så lik sina morbröder (å mamma så klart) på den bilden att det är skrämmande.

2010-06-19 @ 09:18:05
Postat av: Marielle

Carina: Ja, det kanske stämmer. Är nog väldigt lik Magnus.

Kram

2010-06-19 @ 22:50:00
URL: http://mariellethorin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0