M som i ...

... motivation. I morgon är det sista dagen i Stegutmaningen. Den har varit min morot till mycket denna månaden. Känns lite snopet att det redan gått en månad. Belöning ska funderas ut. Ärligt talat så känns det inte så viktigt. Anledningen till att jag bestämde mej för att vara med var ju inte belöningen utan en spark i arslet till att vara "tvungen" att göra något åt extra kilona som jag bär på. Nu har det ju inte hänt något med kilona, endast -2,5 kg, MEN 2-3 strl på byxor och 1-2 strl på överdelar. Och det är väl det som är det intressanta egentligen.

Läste en rätt intressant sak angående BMI, men vill inte att det ska bli fel så jag måste leta upp det och återkomma med det i morgon.

Funderar på att fortsätta på egen hand, kanske sätta ett mål att minst en gång i veckan vara över 20 000. Inte 10 000 varje dag men över 20 000 en gång per vecka. Det känns lite tuffare nu när alla barn är hemma, det är svårare att komma ut längre då, men en dag bör man klara det tycker jag. Ska fundera lite på det, kanske kan få med nån annan.

Men  nu ska jag ladda för en bra morgondag. Först lunch med Weronica, sen ska försöka hjälpa mamma med hennes altan sen får vi se. Har köpt lite fler blommor idag som ska ner i jorden. Har också köpte en blåbärsbuske till. Har två sedan förut men köpte idag en som kan blir 2 m hög och 1 m bred!!!! Ska bli mycket intressant att se vad det blir av den. Men innan den kommer i jorden har jag lite att pyssla med, för just nu är det en rabatt där som den ska vara.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: lillemor

ja men det är väl lagom

2.5 på en månad men flera storlekar.

är precis så man ska gå ner för att kunna behålla det sen..

att gå 20000 steg per vecka tror jag är bra. då kommer du ut på den där promenaden som gör gott för hela kroppen:)

förstår att det blir tuffare nu.man kan ju inte släpa runt hela familjen på 17000 stegs promenader:)



men ha en underbar sommar och njut av dina nya storlekar:)

kram!



belöning....en promenad? hahaha skojja bara.

belöna dig med blommor till trädgården? det finns nog inte mkt jag tycker är så fantatiskt som att det luktar gott i hela trådgården och att det är vackert mest överallt:)

eller be om barnvakt och ta med dig peter ut och käka mat??

2010-06-17 @ 09:59:14
Postat av: Linda

Det är ju det som är viktigast :) att du minskat i kläder. Måste ju vara bevis nog :)

2010-06-17 @ 21:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0