M som i ...

... mersmak! Oj, oj, oj va kul det är när man gör saker som man inte alls har planerat och det blir så jäkla bra.
Idag har vi varit hos mamma sen 13 tiden. Hade bestämt att jag ville hjälpa henne att röja av altanen och fixa i ordning där för sommaren. Men vi blev lite många som ville hjälpa till så det blev lite trångt så jag satte mej och funderade på lite annat samtidigt som jag ammade Moa. Fick en hejdlös lust att fixa till terassgolvet som Peter och jag byggde åt dem i fjol. Klev ner i källaren och hittade olja för impregnerat virke som var bruten i en mörkare färg. Så barnen hjälpte mej att tvätta av golvet och sopa rent det. Sen fick det torka innan jag oljade in det med oljan som jag hittade i källaren.

Fy vad jobbigt det är när man ska göra sånna saker som är lite pappa grejer om ni fattar vad jag menar. Källaren var ju likosm "hans" område. Han visste vart han hade minsta lilla skruv där nere. Började storgråta när jag skulle leta upp rollerverktyg och lite andra saker som jag skulle ha. Det luktar lite pappa där också, en blandning av grovarbetare, metall, ved, svett ...nä det går inte att beskriva man måste ha upplevt det.

Golvet blev så jäkla bra!!! Var tvungen att säga det flera gånger. Igår var vi till MIO och beställde en paviljong som hon ska ha där och den är i samma färg! Ibland har man tur och det var precis det jag hade idag. Men det ger ju mersmak också, nu vill jag göra samma med vårt golv här på altanen. Ja, vi måste olja det i alla fall och det blev ju riktigt snyggt med det mörka så varför inte här hemma också.

Nu blir det lite mys med barnen, Peter är på fest. I morgon ska jag hjälpa mamma med att ställa rätt allt på det nya oljade golvet och tvätta av utemöbeln ordentligt.

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0