M som i ...

... motvind. Brrrr, idag har Mattheus haft fotbollssammandrag i Ed. Eftersom han ycker att jag inte är med så ofta så hade jag bestämt att hela familjen skulle följa med. Fixade matsäck igår, kyckling- och baconsallad med mangoraja, kaffe, saft, några mackor, kokosbollar bakade av barnen igår och lite mutor bestående av några klubbor och husvagnar (ahlgrens nya). Vaknade i morse och vädret såg inte så lovande ut. Men bet ihop och packade in alla och allt i bilen och styrde kosan med metropolen Ed. Nä det var fortfarande inte jag som körde utan mmin älskade make. Får väl bli ett projekt till hösten, körkortet alltså.

Dryga 4 timmar i motvind och snålblåst. Solen lyste med sin frånvaror ända tills det var dags att åka hem. Tyvärr så gick det inte bra för något av våra lag, men det är bara att ta nya tag och komma igen nästa gång. Mattehus var jätte duktig, han kämpar verkligen, springer och springer.... Han har inte fått det efter mej i alla fall, fotboll är en av de sporter som jag verkligen inte tycker är kul. Men får väl ändra mej nu när båda de stora är med och spelar.

Resten av dagen har gått i slapphetens tecken. Mamma hade fixat mat när vi kom hem och lite paj till efterrätt. Mathilda stannade kvar hos mormor och kusinen medans Mattheus tog andra kusinen och cyklade till en kompis. Peter och jag tog de små barnen och åkte hem och parkerade i soffan. Tv:spel och tv tittande. Lite lätt kvällsmat och nu ligger jag här i sängen med 2 prinsar och en liten prinsessa. Kronprinsessan huserar hos mormor inatt. Kungen sitter vid den andra datorn och jag drottningen av Kvarteret Solen ligger alltså och myser i min majestätiskasängen. (Ja, det blev några timmar bröllopstittande igår eller ok jag så allt från kl 15.00 till 00.40)
Och man blir sliten av allt festande, så nu säger jag Go natt här ifrån Slottet Solen och önskar Er alla en mycket god natt med många vackra drömmar. Hoppas ni får vakna upp utvilade, glada och med solen i ögonen.

Gó natt!

Kommentarer
Postat av: lillemor

ja visst var bröllopet härligt...och jag fastnade helt hahah

kollade från gommorron sverige och tils dom bröt sändningen haha.

Måste ha varit en sån underbar doft inne i kyrkan med alla dessa goa blommor.

bara favvo blommor också



tur det inte regnade på er igår i alla fall.

men nu kommer sommaren har jag bestämt. heeela veckan:)

kram på er

2010-06-21 @ 09:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0