M som i . . .

...men? Men vad hände liksom??? Hade inga planer för dagen. Mamma kom hit vid halv elva och sen kom brorsans pojk Aron strax efter det. Barnen lekte ute och mamma och jag gick och kollade lite grann i trädgården. Jag och Mathilda gick över till blomsteraffären eftersom de har "rea" på alla amplar. 100 :- istället för 200:-. Supersnälla mamma betalade så det blev 3 st amplar med lila blommor. Hängde upp dem på altanen. Blev kanon. Tänk vad lite blommor och annat krafs kan göra för känslan.

Fixade lite lunch åt oss allihop och när vi satt där ute och käkade så funderade jag på vad jag skulle hitta på. PLING!! Städa altanen! Barnen studsade upp från soffan och började hjälpas åt att bära ner allt till gräset. De fixade ALLT utom grillen som jag sa att de inte fick bära. Fram med skurgrejer, alla fick varsin diskborste och en svamp att skura med. Några hinkar med varmvatten och lite grönsåpa i. Jag fixade fönstren, nu kan man faktiskt se ut genom dem!! Tror inte att jag tvättade dem riktigt förra året eftersom vi butte taket och när vi var klara så gjorde grannarna det och det kommer ju ner en hel del skit då, så jag tror inte att jag tyckte att det var nån ideé. Men nu glänser de, ja inte utsidan på de ut mot gatan, de är lite svårar att ta för de är så breda och så sitter de över garage nedfarten. Får fixa det med lite hjälp tror jag.

Sen drog vi fram vattenslangen och tvättade av allt. FIck en helt ny altan! Blev kanon snyggt igen. Måste olja golvet också, så jag fingde och frågade Peter om lite färg i oljan så som jag hade hos mamma. Sagt och gjort, han åkte och fixade det. Tyvärr hanns det inte med idag men jag börjar morgondagen med det, sen ska det troka i ca 2 timmar och då hinner vi fixa lite andra saker. Sen blir det till att fixa i ordning allt. Lite fler blommor, tvätta av dynorna som är fulla av frömjöl, duk, ljus, nån filt och lite annat smått och gott.

Tänk att dessa blommor som jag köpte alltså gjorde att jag fick lust att fixa till det som jag dragit ut på i så många veckor.
Var sak har sin tid!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: lillemor

härligt:)

2010-06-23 @ 21:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0